Redovisningsassistent till familjär ekonomibyrå

Redovisningsassistent till familjär ekonomibyrå

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta ett kliv in i din nya karriär inom redovisning? Vår kund är en väletablerad byrå med flera års erfarenhet och söker nu efter sin nästa kollega - här finns en avslappnad och trevlig kultur där du kommer känna dig som hemma redan från dag ett. Vi tillämpar löpande urval så passa på att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund är det ofta full fart och många skratt i vardagen och du kommer välkomnas in i en familjär och rolig arbetsplats där det finns tid för kollegorna och fikapauser mitt på dagen. Vår kund har funnits i över 20 år och värderar sina anställda högt.

På kontoret arbetar sju kunniga kollegor som hjälper företag inom olika områden så som bokföring, redovisning och deklaration av skatter. Teamet på arbetsplatsen präglas av en god sammanhållning och består av personer som gör det lilla extra för varandra och hjälps alltid åt när det behövs.

#

Du erbjuds


* En grundlig och gedingen inroduktion med stöttande kollegor runtomkring dig
* En riktigt härlig upstart varje morgon med frukost tillsammans
* Utvecklande arbetsuppgifter med möjlighet att ta ansvar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Hos vår kund kommer du bistå redovisningskonsulterna i deras dagliga arbete men också ta ansvar för och stötta upp med:


* Löpande bokföring
* Leverantörs- och kundreskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen inom redovisning eller som redovisningskonsult, exempelvis från yrkeshögskola
- Har ca 1-2 års erfarenhet av en liknande roll
- Är obehindrad i svenska, då det krävs för att kommunicera med kunder och för att hantera interna dokument och riktlinjer

Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Administration eller Fortnox.

Vi söker dig som är


* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Munkebäck


Vi använder oss av två digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest som ska genomföras om du uppfyller grundkraven, för att ta dig till ett eventuellt nästa steg i processen. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Coordinator, Production Finance, Nordics

30 september 2024

17 september 2024

16 september 2024

Ekonom till aPak

Ekonom till aPak

13 september 2024