Redovisningsassistent till fastighets/byggbolag

Redovisningsassistent till fastighets/byggbolag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För vår kund räkning i Solna söker vi just nu en redovisningsassistent! Har du möjlighet att starta relativt omgående, tidigare arbetat som ekonomi-/ redovisningsassistent och har erfarenhet av redovisning? Sök då in idag! Du kommer få mer informatiom om vår kund och verksamheten vid ett intervjutillfälle.

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med chans till överrekrytering. Detta innebär att du kommer vara anställd av Clevry och uthyrd som konsult till vår kund. Rekryteringsprocessen sköts av Clevry och frågor gällande tjänsten ställs till ansvarig konsultchef, i detta fall Lajla Dzebic (lajla.dzebic@clevry.com). Vi använder oss av ett löpande urval och välkomnar din ansökan idag!

Din roll

I rollen som ekonomi-/redovisningsassistent kommer du ingå i ett engagerat team på 4 personer. I din roll kommer du arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter men det är ett stort fokus på samarbete i gruppen för att ständigt driva arbetet framåt. Du kommer arbeta med kundreskontra, fakturering, kravhantering, moms och till viss del löpande redovisning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundreskontra
- Till viss del löpande redovisning
- Moms
- Fakturering
- Kravhantering


Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Kontorstider

Placeringsort: Solna

Din profil

Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent/redovisningsassistent och har goda kunskaper inom redovisning. Har du tidigare arbetat inom bygg och fastighet och har erfarenhet av hyresadministration ser vi detta som mycket meriterande för tjänsten. Du har en god förståelse för flödet och känner dig mycket trygg i din roll. Som person är du samarbetsvillig, engagerad i ditt arbete och är en lagspelare. Du sprider en god energi omkring dig och trivs i en roll med högt tempo. Du är strukturerad, noggrann och ordningsam och drivs av att driva arbetet framåt.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 704 80 03 69.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb


21 november 2024