OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete som redovisningsassistent och vill söka dig vidare, alternativt är passionerad för att testa på något nytt? Här är en tjänst som erbjuder spännande ansvarsområden och samarbete med kunniga kollegor!
Beskrivning
Perido söker nu en redovisningsassistent till vår kund, ett välfungerande företag med placering i centrala Göteborg. Totalt är det 20 anställda på avdelningen, och ekonomiassistenten ingår i redovisningsavdelningen, som består av 4 ekonomer och 2 ekonomiassistenter.
I rollen som redovisningsassistent kommer du att i huvudsak arbeta tillsammans med tre redovisningsekonomer/ekonomiassistenter samt en processledare för leverantörsfakturahanteringen. Dina arbetsuppgifter handlar främst om att läsa in fil med EDI-fakturor, ta hand om pdf-fakturor och pappersfakturor samt att kontera leverantörsfakturor. Även hantering av betalningspåminnelser ingår i denna tjänst. Vidare är företaget organiserat i olika distrikt och avdelningar och du kommer att handha leverantörsfakturahanteringen för några av dessa. Kostnaderna bokförs till största delen ned på fastighetsnivå. Detta innebär att konteringen är relativt komplex och därför är det att föredra med ett sinne för strukturer och siffror samt en analytisk förmåga för att kunna hjälpa till med andra kringliggande uppgifter på redovisningsavdelningen.
Vi söker dig som är prestigelös och kan bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad, kunnig inom redovisning samt är beredd att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar. I denna roll får du användning av din strukturerade och organiserade sida, och som kollega är du social och tycker om att samarbeta. Du har ett nyfiket förhållningssätt och vill jobba i en bra arbetsmiljö med god stämning!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Relevant examen
Minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering
God systemvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
Erfarenhet från fastighetsbolag och dess momshantering
Erfarenhet av systemen Visma Control och Palette
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31516 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se