OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För rekrytering till uppdragsgivare utanför Helsingborg söker vi 1 st redovisningsassistent/redovisningsekonom.
Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med löpande redovisning samt att vara delaktig i olika projekt samt övriga förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen/företaget.
I arbetsuppgifterna inbegrips:
1. Löpande redovisning
2. Skatt- och momsdeklaration
3. Hantering av kundreskontra (kundinbetalningar, inkassohantering, reservera osäkra fodringar, påminnelsehantering)
4. Miljöavgiftsredovisning
5. Övriga uppgifter så som interimsbokningar, betalning av leverantörsfakturor samt löpande administration och support
Erfarenhet:
Några års erfarenhet av redovisningsarbete samt en god teoretisk grund.
Utbildning: Avslutat gymnasium med inriktning ekonomi samt klrav på eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi
Språk: God engelska i tal och skrift är ett krav, kunskaper i tyska är meriterande.
Personliga egenskaper:
Den sökande ska inneha god social kompetens, var positiv, noggrann och ha en strukturerad arbetsförmåga samt vara kommunikativ. Tjänsten ställer krav på noggrannhet samt en god förmåga att arbeta självständigt.
Arbetstid: heltid dagtid
Urvalet kommer att ske löpande varför vi uppmanar dig att söka omgående. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Processbemanning AB på tel. 042-210299 under kontorstid (vardagar 8.00-17.00). Observera att vi ej kan besvara frågor om tjänsten utanför kontorstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Larsson
042-210299
Husein Mehmedovic
042-210299
Sandra Dahlqvist Balhuizen
042-21 02 99
Rekryteringskonsult Husein Mehmedovic
042-210299
Rekryteringskonsult Sandra Balhuizen
042-210299
Rekryteringskonsult Ann Larsson
042-210299
Rekryteringskonsult Olof Andersson
0703-103 192
Peter Johnsson
042-210299
Ekonomi/administration
ekonomi@processbemanning