OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsassistent till Företagsbyrån i Luleå. Vill du ha möjlighet att utvecklas i din roll och har praktisk erfarenhet av att jobba med redovisning så är det kanske dig vi söker?
Idag har Företagsbyrån cirka 140 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Våran huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–170 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare åt företagsledning och/eller ekonomiavdelning där spetskompetens saknas. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomisk rådgivning, bokföring, företagsöverlåtelser, företagsvärderingar, företagsledarkonsultationer, ekonomisk planering, kalkylering och lönsamhetsanalyser. Företagsbyråns affärsidé är att tillhandahålla rådgivning och redovisningstjänster till fåmansföretag med en flexibel och kostnadseffektiv organisation. Kontoret är beläget centralt i Luleå och Företagsbyrån erbjuder goda förmåner såsom gratis parkeringsplats, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag på 3000 kr. Vi har sannolikt en av Luleås bästa kontorslokaler, centralt i Luleå.
Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter innefatta löpande redovisning, momsredovisning, avstämningar samt förberedande bokslut och avslutande bokslutsarbete tillsammans med kollega. Som anställd erhåller du fina förmåner så som sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och gratis parkering.
I första hand söker vi en vikare för en barnledig kollega, men möjligheten till tills vidare anställning finns för rätt person.
Din profil
Detta söker vi:
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi, eller utbildning som redovisningsekonom, det är meriterande om du har högskoleutbildning inom området. Förutom detta ska du som söker denna tjänst ha tidigare arbetslivserfarenhet av redovisning, gärna från redovisningsbyrå/ revisionsbyrå. Arbete på ekonomiavdelning som assistent är kvalificerande. Har du arbetat med deklarationer och har kunskap om moms och skatter ses detta som ett plus. Du som söker denna tjänst ska dessutom ha goda datakunskaper och är duktig på att arbeta med Excel. Har du arbetat med Wolters Kluvers program eller Fort Nox så är detta meriterande.
Som person är du stresstålig, självständig och sätter stor vikt vid att kunna leverera! Då arbetet innebär mycket kundkontakt och skapa goda relationer med kunder är det viktigt att du som person är trevlig och är serviceminded. Med rätt inställning och rätt ambition ser vi stora möjligheter för dig som söker att kunna utvecklas på denna arbetsplats. Vill du vara med på detta tåg och kanske bli Företagsbyråns nästa stjärna, då är du välkommen med din ansökan redan idag!
Denna rekryteringsprocess hanteras av StudentConsulting och det är därför Företagsbyråns önskan att alla eventuella frågor går direkt till Student Consulting.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584