Redovisningsassistent till internationellt bolag

Redovisningsassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom i början av karriären som vill fortsätta att utvecklas mot redovisning? Nu söker vi en redovisningsassistent till vår marknadsledande kund. Konsultuppdraget har start omgående och förväntas pågå i minst fyra månader.

Om jobbet
Som redovisningsassistent kommer du att ha en varierande roll med fokus på löpande redovisning.

Arbetsuppgifter

- Hantera osäkra kundfordringar
- Handlägga risk i leasingbalansen
- Ansvara för aging-rapportering
- Stämma av balanskonton
- Löpande bokföring
- Intäktsredovisning
- Leverantörsreskontra
- Inkasso och påminnelser
- Off leasing administration
- Ad hoc uppgifter



Din bakgrund
Vi söker dig med ekonomisk utbildning och något års erfarenhet av arbete med redovisning eller kund och leverantörsreskontra. Då bolaget är stort med stora flöden är det bra om du är systematisk och strukturerad. Du har god IT och systemvana samt talar och skriver flytande svenska och engelska. Som person ser vi gärna att du är en prestigelös, flexibel och lösningsorienterad lagspelare.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Redovisningsassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024