Redovisningsassistent till känt klädmärke

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker en redovisningsassistent för ett konsultuppdrag med start omgående till sista september. I detta uppdrag får du möjlighet att vara behjälplig vid både månads och årsbokslut då kunden har brutet räkenskapsår.

Arbetsbeskrivning;
I denna tjänst kommer du att jobba självständigt med ett av kundens bolag. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara;

- Löpande redovisning
- periodiseringar
- In och utbetalningar
- Kundreskontra
- Avstämning av balans och bankkonton
- Skatt och momsredovisning
- Varufakturor- importera, verifiera och betala

I rollen kommer du att vara behjälplig vid både månads och årsbokslut. Du kommer även att ha kontakt med kundens butiker samt med externa parter.

Vem söker vi?
Vi söker dig med gymnasialutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du bör känna dig trygg i ovanstående arbetsuppgifter och ha lätt för att komma in olika system.

Vi tror att du är en positiv och noggrann person som jobbar prestigelöst och är flexibelt. Du har ett eget driv samtidigt som du har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du har en god förståelse för hela flödet inom ekonomi och är driven och en problemlösare. Vidare är du strukturerad och van vid ett högt tempo samt att du sprider härlig energi omkring dig.

Viktig information;
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående till sista september. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande ber vi dig söka snarast. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.

Titel: Redovisningsassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 juni 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024