Redovisningsassistent till KPMG Karlshamn

Arbetsbeskrivning

KPMG jobbar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 162 000 specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1 600 medarbetare på 60 orter.

KPMG i Karlshamn
KPMG i Karlshamn är en del av KPMG Sydost där även kontoren i Kristianstad och Karlskrona ingår. Tillsammans är vi ca 35 medarbetare som arbetar med såväl mindre som stora företag men även med föreningar och stiftelser med mera. Vi förenar lokal förankring och gedigen kunskap med den globala revisionsbyråns nätverk och specialistkompetens.

Vi söker en redovisningsassistent som vill göra skillnad
Just nu söker vi dig som har viljan och engagemanget att tillsammans med oss leda våra kunder mot en positiv förändring. Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med redovisning bestående av löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, momsredovisning och skattedeklarationer. Arbetet sker i både på vårt kontor men även ute hos kund. Tjänsten har sin huvudsakliga placering i Karlshamn men även arbete på våra andra kontor kan förekomma. I takt med att du utvecklas kommer arbetsuppgifterna att utvidgas.

Din profil
Du som söker har en utbildning inom redovisning och ett stort intresse för området. Du är antingen nyutexaminerad med yrkesutbildning inom redovisning eller har du något års arbetslivserfarenhet som ekonomi- eller redovisningsassistent. Du är lyhörd, har lätt för att kommunicera och har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt att du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har ett flexibelt förhållningssätt, gillar att arbeta utifrån flera perspektiv och ser möjligheter till förändring. Vi sätter stort värde vid att du har lokal förankring i Blekinge.

Vad vi kan erbjuda som arbetsgivare
Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få utmanas genom spännande och samhällsviktiga uppdrag hos våra klienter. Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med nära kundkontakter. Tempot är ofta högt med många möjligheter till stimulerande sociala kontakter, ständiga förändringar och kunskapsutveckling. KPMG erbjuder även ett omfattande internt utbildnings- och utvecklingsprogram.

Ansökan
Du ansöker till tjänsten online på www.kpmg.se/ledigatjanster. Din ansökan består av CV, personligt brev och betygskopior från din utbildning. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta Frida Dalberg 0734-26 90 93, frida.dalberg@kpmg.se. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 maj.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bennet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KPMG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Högabergsgatan 3
None

Postadress

Box 16106
Stockholm, 10323

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024