OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurscentrum (REC) utgör landstingets strategiska och administrativa lednings- och kompetensstöd inom affärsområdena ekonomi och HR (human resources). Vi, som intern stödorganisation, är efterfrågestyrda - Resurscentrum arbetar på uppdrag av landstingets ledningsstab och landstingsinterna centrum och enheter.
Redovisningsenhetens uppdrag är att tillhandahålla resurser för löpande redovisning och kvalificerat bokslutsarbete. Vi drivs av medarbetare med god kompetens som självständigt tar ansvar för sina arbetsuppgifter. På redovisningsenheten är vi idag drygt 30 medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med kundfakturor samt andra förekommande arbetsuppgifter på kundreskontran, exempelvis manuella fakturaunderlag, utlandsfakturering, upplägg av kundnummer. Tjänsten innebär mycket kundkontakter. Vi använder oss av Agresso som redovisningssystem. I tjänsten ingår även bemanning av redovisningsenhetens andra linje för kundtjänstärenden, där du svarar på frågor om kundfakturor. Att utbilda verksamheten i fakturering, är en uppgift som kommer att öka. Som medarbetare i Resurscentrum deltar du aktivt i utvecklingen av redovisning- och interkontrollprocessen.
Utbildning och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning inom redovisning eller motsvarande och har något års erfarenhet av redovisningsarbete inom kundreskontra. Tycker om att hålla utbildning. God kunskap i Excel är ett krav. Det är meriterande med kunskap i Agresso. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Även god kunskap i engelska språket är ett önskemål.
Personliga egenskaper
Du arbetar bra med komplexa frågor och har en känsla för system, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du tar ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du tycker om att arbeta med andra människor och kommunicerar med dem på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Hög servicenivå är ett krav då du är ansiktet utåt för Redovisningsenheten. Noggrannhet kännetecknar ditt arbete.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid, tillträde 1 december 2013 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Martin Bergstrand, 010-103 05 75.
Facklig företrädare för Vision är Ann Johansson, 010-104 30 46.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 oktober 2013. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland