Redovisningsassistent till Leverantörsreskontra

Redovisningsassistent till Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Ekonomiservice utgör navet i Region Östergötlands redovisningsadministration. Ekonomiservice består av två enheter med totalt 50 medarbetare inom arbetsområden såsom leverantörsreskontra, kundreskontra och redovisning.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en person för en tjänst i leverantörsreskontran, där arbetet till största del består av att handlägga leverantörsfakturor, från fakturamottagande till utbetalning. Alla medarbetare inom Ekonomiservice har dessutom uppdraget att vidareutveckla arbetssätt och metoder inom respektive område. Arbetet som redovisningsassistent kräver både intresse för och vana av IT-system.

Utbildning och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande, alternativt har du erfarenhet som bedöms relevant. Du tycker om att arbeta med utveckling av processer och arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem är meriterande och det är viktigt att du har god kunskap om IT-system. Du har även goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utvecklingsorienterad, serviceinriktad och självgående i ditt sätt att arbeta. Du tycker om att skapa positiva arbetsrelationer och samarbeta med andra. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i ett högt tempo och tar gärna initiativet när du ser saker som kan göras bättre. Vidare är du prestigelös, duktig på att prioritera och får saker och ting gjorda.

Anställning och information
Tillsvidaretjänst på 100%, tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Ola Cederborg, 010-103 08 97.

Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 november 2020. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjäst CVU Direkt, 010-103 60 00 under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201367. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

24 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024