OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Medius är en världsledande leverantör av molnbaserade lösningar för elektronisk fakturahantering (MediusFlow). MediusFlow är marknadens mest dynamiska och kraftfulla lösning för elektronisk fakturahantering. Lösningen är intuitiv och enkel att använda och möter globala organisationers alla behov, oavsett om det är 10 000 fakturor eller miljontals. MediusFlow är unik genom sin kombination av förpaketerade processer för elektronisk fakturahantering, inköp och kontrakthantering. Medius är de sanna experterna inom elektronisk fakturahantering. Medius har sitt huvudkontor i Sverige med dotterbolag och partners över hela världen.
Vi är passionerade i vårt jobb, vi vill jobba med de bästa för att bli Nr 1 och vi strävar efter det genialt enkla. Och vi vågar för att lyckas. Kort sagt: Bra människor med en bra laganda. Och vi är proffs på det vi gör.
Medius söker redovisningsassistent till vår ekonomiavdelningen med placering i centrala Linköping. Du kommer att arbeta tillsammans med ett glatt och ambitiöst team. Vi tror att du har en vilja att lära nytt och dela med dig av dina kunskaper.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsassistent kommer du att vara ansvarig för hela processen kring kund-och leverantörsreskontra för några av våra bolag. Arbetsuppgifterna består bland annat av:
-Uppläggning och hantering av projekt
-Koordinator för tidrapportering
-Konsult fakturering
-Bokföring av in- och utbetalningar
-Kundkredit-hantering
-Hantera leverantörsfakturor, från registrering till attest och bokning
Om du har erfarenhet av elektronisk faktura-hantering är det meriterande, vi använder vår egen programvara MediusFlow XI.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har ekonomiutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från tjänsteföretag. Eftersom vi använder affärssystemet Microsoft Dynamics AX är kompetens och erfarenhet från det systemet meriterande liksom goda kunskaper i Excel. Då vårt koncernspråk är engelska är goda kunskaper i tal och skrift ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är noggrann, stresstålig, drivande, strukturerad och flexibel – detta är viktigt då organisationen utvecklas kontinuerligt. Du är väl förtrogen med de rutiner som förekommer på en redovisningsavdelning samt van att arbeta mot deadlines. Du gillar att kommunicera och hjälpa andra samt att bygga och bibehålla nätverk.
Företagsbeskrivning
Vi erbjuder
På Medius ekonomiavdelning är vi ett professionellt och glatt gäng som gärna jobbar i team. Vi förbättrar rutiner och utvecklar våra processer, vi kan därmed erbjuda en spännande och intressant resa!
Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi hanterar ansökningar löpande varför vi ber dig att skicka din ansökan så snart som möjligt via vår hemsida.
För frågor om tjänsten, kontakta Susanne Willén, Head of Finance and Accounting
susanne.willen@medius.se, 072-386 93 48
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emmy Tjellmander, Human Resources
emmy.tjellmander@medius.se, 070- 852 87 06
Vår kunds hemsida
www.mediusflow.com/sv-SE
Apply via client homepage
http://www.mediusflow.com/sv-SE/Jobb?rmpage=job&rmjob=151&rmlang=UK
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund