OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistent till Norlandia & Frösunda
Norlandia Health & Care Group Services AB (NHC) söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till reskontraavdelningen. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt.
NHC erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor och individ & familj på den svenska marknaden. Norlandia är en del av Norlandia Health & Care Group, en norsk koncern som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Vi samverkar även mycket med vår systerkoncern Frösunda som är verksamma inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsvariation och individ & familj. Med 11 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.
Vi söker nu en redovisningsassistent som kommer arbeta med hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till reskontraområdet. Denna tjänst är placerad på vårt kontor i Sisjön.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent hos oss kommer du att få arbeta med leverantörsfakturor och kundfakturering samt uppföljning av båda reskontrorna. Utöver det kommer du att arbeta med betalningar och återredovisningar av kund- och leverantörsbetalningar och hantering av kund- och leverantörsavtal. Du kommer även hantera påminnelser och inkasso avseende obetalda kundfordringar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra leverantörer och kunder, interna såväl som externa.
Dina egenskaper
Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt.
Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel.
Tillträde och varaktighet
Tillträde enligt överenskommelse
Heltid
Tillsvidare med sex månaders provanställning
Frågor om tjänsten
Vid frågor är du välkommen att kontakta reskontrachef Linda Avila på 0320-43 00 07
Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.
Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen med din ansökan!