Redovisningsassistent till norrort

Redovisningsassistent till norrort

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på SJR en redovisningsassistent till vår kund i Sollentuna. Vi söker dig som är trygg i reskontraflödet och gärna vill utvecklas och lära dig nya uppgifter - då är det här konsultuppdrag helt rätt för dig. Uppdraget är start så snart som möjligt och 1 år framåt. Du kommer tillhöra ett litet team och i Sollentuna sitter endast 12 kollegor med blandade arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter;
Du kommer i denna tjänst ha eget ansvar för leverantörsreskontrans hela flöde vilket innebär b.la;
- Betalningar
- Avstämningar
- Behjälplig vid bokslut
I denna roll kommer du även ha ett ansvar för deras ISO process och vara den som är med på dessa möten samt se till att de få kontorsinköpen blir gjorda.

Vem söker vi;
Vi söker dig som är trygg i hela reskontraflödet och tidigare har jobbat som redovisningsassistent. Det finns mycket goda chanser till utveckling och få lära nya saker inom ekonomi. Då kunden ägs av ett amerikanskt bolag är det av stor vikt att du kan skriva och tala både svenska och engelska. Du har en stor systemförståelse och kunden jobbar i Pyramid som inte är ett krav men en stor merit.

Som person söker vi dig som lättlärd och strukturerad, trivs i ett högt tempo samtidigt som du jobbar noggrant. Du är ansvarstagande och pålitlig samt att du är flexibel och jobbar prestigelöst. Du har en positiv inställning och är kommunikativ.

Ansökan;



Nu söker vi på SJR en redovisningsassistent till vår kund i Sollentuna. Vi söker dig som är trygg i reskontraflödet och gärna vill utvecklas och lära dig nya uppgifter - då är det här konsultuppdrag helt rätt för dig. Uppdraget är start så snart som möjligt och ett år framåt. Du kommer tillhöra ett litet team och i Sollentuna sitter endast 12 kollegor.

Arbetsuppgifter;
Du kommer i denna tjänst ha eget ansvar för leverantörsreskontrans hela flöde vilket innebär b.la;
- Betalningar
- Avstämningar
- Behjälplig vid bokslut
I denna roll kommer du även ha ett ansvar för deras ISO process och vara den som är med på möten kring det samt se till att de få kontorsinköpen blir gjorda.

Vem söker vi;
Vi söker dig som är trygg i hela reskontraflödet och tidigare har jobbat som redovisningsassistent. Det finns mycket goda chanser till utveckling och få lära nya saker inom ekonomi. Då kunden ägs av ett amerikanskt bolag är det av stor vikt att du kan skriva och tala både svenska och engelska. Du har en stor systemförståelse. Kunden jobbar i Pyramid som inte är ett krav men en stor merit.

Som person söker vi dig som är lättlärd och strukturerad, trivs i ett högt tempo samtidigt som du jobbar noggrant. Du är ansvarstagande och pålitlig samt att du är flexibel och jobbar prestigelöst. Du har en positiv inställning och är kommunikativ.

Ansökan;
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-09-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024