Redovisningsassistent till Randstad Finance i Helsingborg

Redovisningsassistent till Randstad Finance i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistent sökes till uppdrag hos våra kunder i Helsingborgsregionen.


Är du en kommunikativ och serviceinriktad ekonomiassistent/redovisningsassistent som tidigare arbetat i större bolag och är redo att ta nästa steg i karriären?  Som ekonomiassistent får du arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara behjälplig i samt ta ansvar för delar av redovisningsarbetet. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och får en inblick i olika verksamheter. För kommande uppdrag hos våra kunder i Helsingborg med omnejd söker vi dig som har ett intresse för ekonomi och är nyfiken på konsultrollen.


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.



Ansvarsområden
Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med: 
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Avstämningar
Fakturering
Betalningar och påminnelser


Arbetstider
Heltid, konsultuppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi. Du har tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra och besitter en god kompetens inom området. Du är en skicklig systemanvändare och har en vana att arbeta i olika system, exempelvis Excel, Navision och SAP. Vidare behärskar du engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift. 
  
Som person är du strukturerad och noggrann till din natur och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett stort driv och agerar serviceinriktat både extern och internt. Slutligen har du lätt för att ta till dig nya uppgifter och komma in i nya arbetsgrupper.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Bör ha minst tre års erfarenhet från liknande arbete

Ansökan
Ansök senast 2020-09-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Välkommen att kontakta Magnus Persson, Consultant Manager, magnus.persson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024