OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistent sökes till uppdrag hos våra kunder i Helsingborgsregionen.
Är du en kommunikativ och serviceinriktad ekonomiassistent/redovisningsassistent som tidigare arbetat i större bolag och är redo att ta nästa steg i karriären? Som ekonomiassistent får du arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara behjälplig i samt ta ansvar för delar av redovisningsarbetet. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och får en inblick i olika verksamheter. För kommande uppdrag hos våra kunder i Helsingborg med omnejd söker vi dig som har ett intresse för ekonomi och är nyfiken på konsultrollen.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med:
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Avstämningar
Fakturering
Betalningar och påminnelser
Arbetstider
Heltid, konsultuppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi. Du har tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra och besitter en god kompetens inom området. Du är en skicklig systemanvändare och har en vana att arbeta i olika system, exempelvis Excel, Navision och SAP. Vidare behärskar du engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann till din natur och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett stort driv och agerar serviceinriktat både extern och internt. Slutligen har du lätt för att ta till dig nya uppgifter och komma in i nya arbetsgrupper.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Bör ha minst tre års erfarenhet från liknande arbete
Ansökan
Ansök senast 2020-09-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Välkommen att kontakta Magnus Persson, Consultant Manager, magnus.persson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044