OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och självgående ekonomiassistent som lockas av att arbeta på en arbetsplats där det personliga och stort engagemang genomsyrar bolagets kultur?
Vi söker nu en redovisningsassistent inom leverantörsreskontra till vår kund med kontor mitt i city! Vår kund är verksamma inom kontors- och konferensverksamhet.
För att vara rätt person för denna roll är du drivande, organiserad och har en positiv grundsyn. Du är självgående i ditt arbete, bra siffersinne och du trivs i att arbeta i en miljö där det periodvis är högt tempot. I denna roll har du ett helhetsansvar för leverantörsreskontran.
Rollen är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd konsult på Newr och arbeta hos vår kund. Uppdraget är på heltid, startar i juni och sträcker sig fram till september 2023.
Exempel på arbetsuppgifter
- Löpande bokföring och avstämningar
- In- och utbetalningar
- Delaktighet i månads- och årsbokslut
- Moms- och skattedeklarationer
- Hantering av företagskort
Vi söker dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och 1-2 års erfarenhet av arbete med redovisning eller på ekonomiavdelning. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom besöksnäringen. Har du dessutom erfarenhet av arbete i Fortnox är detta ett stort plus, men inget krav.
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Grundsten, sofia.grundsten@newr.se, 073 239 04 44.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.