OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Perido är på jakt efter en redovisningsassistent till en av våra kunder, ett framgångsrikt företag inom telekombranschen. Tjänsten är placerad på företagets kontor i centrala Stockholm.
Här kommer du att arbeta med leverantörsfakturor, betalningar, periodiseringar och avstämningar. Du har en god förmåga att se stora sammanhang och är samtidigt intresserad av att förstå hur dessa hänger ihop. Här kommer det finnas goda möjligheter att få utvecklas i rollen och med ditt proaktiva sinne ständigt arbeta för att effektivisera och förbättra nuvarande processer. Matchning av inbetalningar samt att administrera återbetalningar till kunder, sköta kontroll av ingående moms samt att vara behjälplig vid bokslut är också viktiga arbetsuppgifter. Utöver detta kommer du att stötta medarbetare i företagets interna system för elektronisk attest av leverantörsfakturor.
Det här är en kommunikativ roll som innehåller mycket kontakt med medarbetare och leverantörer. Här får du stor användning för din sociala sida och dina proffskunskaper i Excel. För att trivas i rollen och på företaget bör du ha ett stort eget driv och älska att nå resultat samt trivas i en föränderlig miljö. Att vara noggrann är så självklart för dig att det känns onödigt att nämna och du tummar aldrig på kvalitén.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Något års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
• God förmåga att sätta sig in i nya system
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start kring 2018-08-13 till 2018-12-31, med chans till förlängning.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du en högskoleutbildning inom ekonomi och även har hunnit skaffa dig erfarenhet inom redovisning? Har du dessutom driv och ambitioner om att växa och utvecklas inom ekonomi? Då kommer du att passa perfekt för rollen som redovisningsassistent hos vår kund.
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30077 i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se