OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett familjärt koncernbolag med härliga kollegor? Vill du känna att du får ta stort eget ansvar och utvecklas i din roll? Då är det här rätt arbetsplats för dig.
Om tjänsten
Som redovisningsassistent hos oss på Swebolt i Kallhäll kommer du att arbeta i en platt organisation och ha ett nära samarbete med redovisningsansvarig. Arbetet innebär att du ska trivas med att ta ansvar och driva arbetet framåt på ett effektivt sätt.
Vi har nyligen bytt till ett nytt digitalt affärssystem ERP-system i form av Monitor G5 där hela koncernen omfattas. Det innebär att vi kan effektivisera våra processer för att bättre kunna serva kunder och leverantörer samt få ett smidigt flöde.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera:
Kundreskontrahantering med stora flöden där tex fakturering, avbokning inbetalningar, påminnelser/Inkasso, räntedebitering och där löpande avstämning och uppföljning ingår och kontakt med kunder sker kontinuerligt.
Leverantörsreskontrahantering med stora flöden där du främst kommer registrera leverantörsfakturor.
Löpande uppdatering av kund- och leverantörsregister.
Vi söker dig
som har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra.
som är trygg i rollen och har förståelse för ekonomiska processer och hur de hänger samman.
som är noggrann och kan hantera en arbetsbelastning som periodvis kan vara hög.
som är flytande i svenska, både i tal och skrift samt god förmåga att kommunicera på engelska.
(Koncernspråk är i första hand svenska)
Det är meriterande med kunskap i ERP-systemet Monitor G5.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen söker vi dig som trivs med att arbeta självständigt och flexibelt. Du har en hög arbetsmoral och vilja att lära och ta initiativ för att utvecklas vidare inom ditt område. Vi värdesätter också ett bra samarbete, engagemang och att vara i framkant när det gäller branschstandarder och innovation.
Tjänsten beräknas starta så snart som möjligt och löper tills vidare med sex månaders provanställning.
Arbetstiderna är förlagda på vardagar kl. 8.00-16.45 med möjlighet till flex.
Då vi arbetar i ett digitalt affärssystem finns senare möjlighet till att fördela din arbetstid mellan att vara på kontoret och arbeta på distans.
Om oss
Swebolt är ett framstående grossistföretag som etablerat sig som en av de ledande aktörerna på marknaden med fästelement, verktyg och skruvartiklar. Företagets kunder består av allt från lokala företag till världsledande industriföretag. Swebolt arbetar med trading från hela världen och med tillverkning i deras egen fabrik i Finland. Leverans sker över hela Europa med huvudområde i Skandinavien.
2023 blev vi utnämnda som ett gasellföretag av Dagens industri. Vi har 30 år i branschen och detta är ett bevis för att det vi tillsammans gör i företagsgruppen är uppskattat och eftertraktat på marknaden. Utan att alla led fungerar skulle vi aldrig vara en av skruvbranschens starkaste aktörer!
https://swebolt.se
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talency Partners, Rekryteringskonsult Sabina Sjögren. Har du frågor om processen eller tjänsten är du välkommen att kontakta sabina.sjogren@talencypartners.com
Varmt välkommen med din ansökan senast 5 maj. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.