Redovisningsassistenter med servicekänsla till ICA Affärsservice (Öppen)

Redovisningsassistenter med servicekänsla till ICA Affärsservice (Öppen)

Arbetsbeskrivning

Gillar du effektiviseringar, ordning & reda och högklassig service? Se hit!
Vi söker två visstidsanställningar som Redovisningsassistent till Leverantörsfaktura Butik & Koncern.
Välkommen till oss som arbetar med kunder i hela Sverige. Våra kunder är såväl små som stora ICA butiker och vår ICA koncern. Just nu söker vi två redovisningsassistenter till vår organisation Shared Service Center Hub inom ICA Affärsservice.
Hos oss finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Det här är ditt blivande jobb
Hos oss kommer du att spela en viktig roll för att få en effektiv leverantörsfakturaprocess och att kostnader samt moms redovisas korrekt. Tillsammans med ett gäng härliga kollegor skapar och vårdar du ICAs kundrelationer i en nära dialog med kunden. Ni stöttar, hjälper varandra och delar vardagen i fina lokaler i centrala Västerås.
Vi vill att du är med och utformar, effektiviserar och utvecklar våra arbetsprocesser för att fortsätta vår resa mot framtidens ekonomifunktion.
Teamets uppgift är att säkerställa en korrekt leverantörsreskontra för ICA Sverige AB. För att lyckas med detta kommer du dagligen:


Ta emot och kontera leverantörsfakturor
Hantera betalningspåminnelse, inkasso och kronofogsärenden.
Daglig kontakt med våra leverantörer och butiker samt med övriga avdelningar inom ICA.
Utreda och analysera fakturaavvikelser för att säkerställa en korrekt reskontra samt redovisa ett bra bokslut.
Initiera förbättringar i våra flöden för att höja automation och kvalitet

Ditt uppdrag är även att:


Bidra till att driva en framgångsrik verksamhet
Driva din egen samt bidra till andras utveckling
Bidra till gott samarbete och arbetsklimat



Vem är du?
Vi ser att du har en grundläggande förståelse för redovisningsprocessen samt ett intresse för digitalisering och automation. Är du nyutexaminerad högskoleekonom eller hunnit arbeta i något år med liknande arbetsuppgifter är detta ett gyllene tillfälle.
För att trivas som Redovisningsassistent gillar du struktur, ordning och reda. Din omgivning skulle lyfta din positiva attityd och din ivriga vilja att lära och utvecklas. Att vara en lagspelare är naturligt för dig och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och förmåga att se potentialer till förbättringar.


Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen


Anställningsform
Vi söker två visstidsanställningar som Redovisningsassistent till Leverantörsfaktura Butik & Koncern.
Ca: 6-8 månader
Start: Omgående eller enligt överenskommelse


Kontaktpersoner
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chefer:
Desireéh Ozlati, desireeh.ozlati@ica.se
Eva-Lena Nilsén, eva.lena.nilsen@ica.se
Ansökan sker via länk. Observera att ansökningar inskickade via mail ej kommer att hanteras.


Fackliga organisationer: Unionen; Umit Dag, umit.dag@ica.se telefonnummer: +46722201598. Akademikerföreningen; Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Sista dag för ansökan
Sista ansökningsdag är 18/1-2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Varmt välkommen med din ansökan!



Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 18 januari 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024