OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistenter, Resurscentrum
Resurscentrum (REC) utgör strategiskt och operativt ledningsstöd och kvalificerat kompetensstöd inom Region Östergötland. Verksamheten är organiserad i affärsområdena EA (ekonomiadministration) och HR (human resources). Resurscentrum arbetar på uppdrag av regionens ledningsstab och regioninterna centrum och enheter. Resurscentrum bedriver också systemförvaltning för de regionövergripande systemen för ekonomi (Agresso) och personaladministration (Heroma). Sedan nyår 2015 ingår även Regionarkivet i Östergötland samt Regionbibliotek Östergötland i Resurscentrum.
Ekonomiservice utgör navet i Region Östergötlands redovisningsadministration. Ekonomiservice består av två enheter med totalt 60 medarbetare inom arbetsområden såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, huvudboksredovisning, ekonomisystem, utomlänsvård, patient- och ekonomikundtjänst. Vid sidan av redovisningshandläggning, har enheterna i sitt uppdrag att vidareutveckla redovisningsprocesserna inom Regionen och verka för intern utbildning inom respektive områden.
Arbetsbeskrivning
Vi söker medarbetare till Ekonomiservice, med inriktning mot kundreskontra och leverantörsreskontra. Kundreskontra hanterar regionens fakturering, bokföring av inbetalningar med mera. Leverantörsreskontra handlägger leverantörsfakturor, från fakturamottagande till utbetalning. I tjänsterna ingår uppdraget att vidareutveckla arbetssätt och metoder inom respektive områden, samt bemanning av kundtjänsten där Ekonomiservice tar emot och behandlar frågor från anställda och patienter inom Region Östergötland. Vi använder oss av Agresso som redovisningssystem.
Utbildning och erfarenhet
Du har gått yrkeshögskola med inriktning mot redovisning eller motsvarande, eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du tycker om att arbeta med utveckling av processer och arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem är meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsorienterad, serviceinriktad och självgående i ditt sätt att arbeta. Du står för din åsikt, samtidigt som du tycker om att skapa positiva arbetsrelationer och samarbeta med andra. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar gärna initiativet när du ser saker som kan bli bättre.
Anställning och information
Tillsvidaretjänst på heltid, tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Affärsområdeschef Camilla Eng, 010-103 03 11.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48