OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VIEW Ledger grundades 2004 i Norge och är ledande inom tillhandahållande av molnbaserade systemlösningar, ekonomitjänster och rådgivning.
Hos oss kommer du att bli en del av ett teknikdrivet företag som vill hjälpa företag att digitalisera sina ekonomiprocesser. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med över 200 begåvade medarbetare med hög professionell expertis.
Dessutom har vi vår egen robot som hjälper till med de tråkiga och manuella uppgifterna.
Vi använder oss av ERP-systemen Xledger och Fortnox. Som Xledgers största partner och Platinum-certifierade står vi starka när vi tävlar om nya kunder inom SMB- och Enterprise-segmenten. Dessutom är vi också partner till Fortnox - vilket gör att vi kan erbjuda goda och rationella lösningar, även till företag i den nedre delen av SMB-skalan.Rollbeskrivning
I den här rollen blir du en del av vårt INHOUSE-team och du arbetar nära CFO. Rollen är perfekt för dig som är lösningsorienterad, systemintresserad samt vill lära dig mer om redovisning.
Som redovisningsassistent och kontorsadministratör sköter du bland annat vår interna löpande bokföring men även våra kunders. Det kan även innefatta leverantör- och kundreskontra, bankavstämningar samt en del bokföring. Utöver detta ansvarar du för våra kontorsrelaterade kontrakt, kontorsrelaterade inköp samt växel. Du hanterar också följande arbetsuppgifter:
• Posthantering
• System
• Viss IT-support
• Passersystem
• Supportmejl
Din bakgrund
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Har du erfarenhet från att självständigt arbete med enklare löpande redovisning eller hantering av olika system ser vi det som meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet samt svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du tilltalas av att vara del av ett bolag under tillväxt, arbeta självständigt och ha ett stort eget ansvar inom ramen för din roll. Som person är du serviceinriktad, initiativtagande, noggrann, strukturerad och trygg i att jobba självständigt. Du har en lösningsorienterad approach med god kommunikativ förmåga och sätter dig snabbt in i nya utmaningar.
Vi erbjuder:
• Arbeta med spännande företag i många olika branscher
• Konkurrenskraftiga villkor med bra pensions- och försäkringssystem
• En informell och positiv arbetsmiljö i ett modernt växande företag
• Goda karriärsmöjligheter
• Flexibel arbetstid
Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under ca 12 månader och start sker enligt överenskommelse troligtvis med start i maj.