Redovisningsassistent/Receptionist - Wakers

Arbetsbeskrivning

WAKERS är ett modernt familjeägt redovisnings- och rådgivningsföretag. Vi har i över 30 år hjälpt tusentals företag och dess ägare med bokföring/redovisning samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Företagsledningen och flera av våra medarbetare är auktoriserade redovisningskonsulter genom SRF. Idag sysselsätter verksamheten 35 personer fördelat på två kontor (Kungsholmen och Sundbyberg). Vår övergripande målsättning är att åstadkomma högsta möjliga kundvärde genom att utföra en kostnadseffektiv produktion och leverera högkvalitativ ekonomisk service och information. Vi strävar efter att bli en av de betydande redovisningsbyråerna i Stockholm och nu söker vi förstärkning till vårt Kungsholmskontor som flyttar till Norra Bantorget i Juli. Mer information om företaget finns på www.wakers.se

Vi söker dig som är i början av din yrkeskarriär och som gärna tar dig an diverse arbetsuppgifter som främst har med kundservice och redovisning att göra men även en del andra administrativa sysslor.

Det är en mycket viktig uppgift eftersom du kommer att vara ett av företagets ansikten utåt och samtidigt fungera lite grann som allt i allo och spindel i nätet. Du kommer att ha ett delat ansvar som receptionist där du förväntas ta väl hand om all inkommande kommunikation på ett snabbt, smidigt och trevligt sätt. Vidare kommer du att assistera redovisningskonsulterna med enklare redovisningsarbete och dessutom förväntas du hjälpa till med diverse övriga kontorssysslor som kan tänkas förekomma.

Det krävs av dig att du är en naturligt empatisk, varmhjärtad och hjälpsam person som verkligen gillar utmaningen att leverera service av högsta kvalitet. Du behöver också vara strukturerad och ha ett systematiskt sätt att jobba samtidigt som du är flexibel och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterande om du har kunskaper i redovisning och erfarenhet från liknade arbetsuppgifter, men allra viktigast är att du som person är klart serviceinriktad och har förmågan att få saker ur händerna.

Om du är en produktiv person som verkligen vill ta ansvar så kommer du sannolikt att trivas bra bland våra glada, positiva och kompetenta medarbetare och även om vi vill ha dig kvar på denna tjänst om du gör bra i från dig så är det ju inte omöjligt att det kommer att uppstå nya möjligheter för dig framöver.

Intresserad? Välkommen att registrera din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB genom att klicka på denna länk: https://tech.interspeedia.com/jobs/18218.38471.35456.1
Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03. Ansökningar behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Runow
08-586 101 00
Rekryteringskonsult Anders Hanberg
0858610110 0704139903
Rekryteringskonsult Inger Östlund
0765261403
Rekryteringskonsult, Exelect AB Carina Runow
0858610110
Rekryteringskonsult Anders Hanberg
0858610110 0704139903
Rekryteringskonsult Carina Runow
0858610110

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exelect AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 26 maj 2016

Besöksadress

Bergviksgatan 27
None

Postadress

Bergviksgatan 27
SÖDERTÄLJE, 15250

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024