OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Selecta befinner sig i en mycket spännande fas, där vi ska bli den ledande internationella aktören inom Foodtech. Vår nästa redovisningschef är en engagerad och driven ledare som vill vara med i vår spännande resa mot ”One Selecta”. Selecta är ett internationellt bolag med verksamhet i 16 länder och huvudkontor i Schweiz, och som finns på 32 orter i Sverige med ca 400 medarbetare.
Som Redovisningschef hos Selecta kommer du ansvara för ett team som består av åtta medarbetare i den svenska verksamheten. Redovisningsavdelningen är en del av den Nordiska Finans-ledningsgruppen och du rapporterar till nordiska finansdirektör som sitter i Solna Strand.
I rollen som Redovisningschef ingår följande:
Personalansvar för ett kompetent team på 8 personer
Säkerställa att redovisningen är korrekt och enligt uppsatta deadlines vid varje given tidpunkt
Hålla ihop kassaflödes- samt likviditetsanalyser
Ansvara för all legal redovisning och rapportering externt och inom koncernen.
Äga utvecklingen av system och moduler inom redovisningsfunktionen.
Säkerställa att Selecta följer de lagar och regler som finns inom redovisning samt att de policys och krav som gäller inom koncernen efterlevs.
Effektivisera och skapa värdeskapande processer både internt inom avdelningen och för övriga organisationen samt driva och delta i olika projekt.
Vem är du?
Till rollen som redovisningschef söker vi dig som är driven ledare som har tidigare erfarenhet av att leda och bygga team, i kombination med mycket goda kunskaper inom redovisning. I rollen som redovisningschef ser vi gärna att du är strategisk, strukturerad, driven och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du som redovisningschef är en lagspelare som kan interagera på alla nivåer i organisationen, och skapa förtroende samt effektivisera arbetsmetodiken i ”One Selecta”. Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av en liknande roll som redovisningschef. Då engelska är koncernspråk är det viktigt att du behärskar det både i tal och skrift. Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i Excel och god systemvana.
Vad erbjuder vi?
Som en del av Selecta kommer du jobba i ett internationellt bolag med engagerade ägare och medarbetare. Du kommer vara med och utveckla och bygga upp såväl redovisningsavdelningen som Selecta. Vi sitter i fräscha lokaler i Solna strand med ett stort utbud av kaffe och rabatterad mat från våra smarta Foodtech lösningar, samt friskvårdsbidrag och fina personalförmåner via Benify.
Vill du veta mer om tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Selecta med EQonomy/Wise Professionals. Om du har frågor om rollen får du gärna kontakta Richard Khouri (richard.khouri@eqonomy.se). Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss på Selecta
Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och on-the-go. Med ett brett utbud avkända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta är en arbetsgivare som vill erbjuda lika möjligheter för sina medarbetare. Vi är dedikerade till att uppmuntra jämlikhet, mångfald och inkludering i vår arbetsstyrka. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se