Redovisningschef

Redovisningschef

Arbetsbeskrivning

Gillar du redovisning och ledarskap? Vill du dessutom kombinera dessa på ett företag med ambitionen av att bli världens första fossilfria stålföretag?Då är detta något för dig!

Företagspresentation

SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton.

SSAB är ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag. Resan har på allvar inletts och genom att klicka på länken nedan kan du ta del av mer information om detta.
https://open.spotify.com/embed/episode/1H2S8PXfcP6UgVUkwvKlGN

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Redovisningschef kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. Att vara en del av Global Business Services innebär att du arbetar för att leverera gemensamma, harmoniserade och kostnadseffektiva tjänster (shared services) till divisioner, group finance samt till andra interna och externa kunder.
Dina huvuduppgifter är att leda och utveckla det team som ska säkerställa korrekthet i redovisning och månadsredovisning. Det innebär att du arbetar för efterlevnad, korrekta redovisningsregler och tar ansvar för att analysera och förstå balansräkningen. Du kommer bland annat att ansvara för upprättande av månads- och årsbokslut, förberedelser och koordinering för interna och externa revisioner samt uppföljning och stöd gällande skattefrågor.
Du kommer vara stationerad i Borlänge och kommer ha personalansvar för medarbetare både i Borlänge och Oxelösund vilket gör att resor kan förekomma. Som Redovisningschef rapporterar du till GBS Country Manager Sweden och ingår i GBS Swedens ledningsgrupp.
Denna position erbjuder en fantastisk möjlighet att vara en del av en serviceorganisation under SSABs transformationsresa framåt.

Din profil

Som person är du lösningsorienterad och har en fallenhet för struktur och noggrannhet. Du står stadigt även när det blåser och trivs i en miljö där planering och samarbete är viktiga ingredienser för att lyckas. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:
· Eftergymnasial utbildning/kurser i ekonomi med relevant inriktning · Minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst 3 år inom redovisning · God kunskap i redovisningens alla delar · Goda kunskaper i Office-paketet · God datorvana · Flytande svenska, i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift Det är starkt meriterande om du har ledarerfarenhet. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Självkännedom, samarbete, planering, problemlösning, relationsbyggande, resultatorientering

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790–984164, anastasia.almasidis@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 22 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024