OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
AMRA är ett snabbväxande och världsledande medicinteknik-bolag som har utvecklat en unik internetbaserad programvara för analys av magnetkamerabilder, som mäter exakt mängd fett och muskler i kroppen. Detta gör det möjligt att upptäcka risken för att drabbas av sjukdomar som exempelvis diabetes och leversjukdomar på ett tidigt stadium. Våra kunder finns inom vård, läkemedelsindustri och forskning på en internationell marknad. Vi är för närvarande 22 anställda och har vårt kontor i Linköping.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vi söker en person som är ansvarig för redovisning och lön samt administrativt stöd. I dessa uppgifter jobbar du i nära samarbete med vår, CFO, Personalchef och VD.
I rollen ansvarar du för all löpande bokföring inklusive månadsbokslut. Det innebär arbete med leverantörs- och kundreskontra, fakturering, moms samt in och utgående betalningar. Du arbetar även med vår löneadministration inklusive reseräkningar samt personal-administrativa frågor.
AMRA står inför en kraftig expansionsfas där du kommer även att påverka och utveckla dina arbetsuppgifter. Under kommande år kommer vi att etablera oss med dotterbolag utomlands där du kommer att vara en viktig person i att implementera ekonomifunktionen mellan bolagen.
Idag har vi vårt affärs- och lönesystem hos en extern part, men vi kommer att ta hem och äga systemen själva. Du kommer att vara en nyckelperson i implementeringen av detta. Du är en viktig funktion där du sitter med mycket kontakter med våra anställda och våra externa parter.
Du kommer inledningsvis ansvara för de administrativa arbetsuppgifterna där du har kontakt med försäkringsbolag, bank och resebyrå samt att stötta vår säljorganisation och VD. I arbetsuppgifterna ingår också att vara ansvarig för kontoret vad gäller, kontorsmaterial, telefoni, beställa varor och se till att vi har en trevlig arbetsplats. Hos oss är du spindeln i nätet. I takt med att företaget växer finns goda möjligheter att successivt utvecklas och att få mer ansvar och att jobba med internationella frågor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med god stämning och trivsel. Medarbetarna har en hög kompetens inom sina respektive områden och det finns en väl utvecklad kamratanda där alla är med och hjälper varandra. Vi värdesätter en bra balans i vardagen.
Din Profil:
Du har en ekonomisk utbildning på universitetsnivå och flera års arbetslivserfarenhet av ekonomifunktionen i en internationell miljö. Vi ser gärna att du har jobbat med projektredovisning och god erfarenhet av utveckla och implementera affärs- och lönesystem. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda såväl skriftligt som muntligt och har du internationell erfarenhet är det meriterande. Som person har du ett väl utvecklat ordningssinne där du har lätt att planera, organisera men även förändra dina arbetsuppgifter i takt med bolagets utveckling och har du erfarenhet av koncernredovisning så är det meriterande. Du är van att driva dina arbetsuppgifter självständigt med eget ansvar och tycker om att ha många bollar i luften som du också ser till att slutföra.
Vi präglas av ett gott samarbete och god serviceanda där vi vill ha med dig som en viktig lagspelare.
Så här ansöker Du!:
Välkommen att kontakta personalchef Mikael Sundh på mikael.sundh@amra.se eller 0705-155782 för mer information. I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera.
Vi vill att du lägger in din ansökan på www.paragera.se före den 13 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Sundh
013-4704041
Mikael Carlberg
070-5900830
Jenny Petersson
Henrik Valeskog
013-470 40 44
Åsa Callenfors
Thomas Engström