Redovisningschef och Ekonomiansvarig till Cemi

Arbetsbeskrivning

Cemi AB är en del av Cemi Gruppen AB och inom Fastighetsförvaltning. Verksamheten omfattar uppdrag inom teknisk administrativ förvaltning, driftteknik, fastighetsskötsel, trädgårdsskötsel, renhållning, snöröjning, anläggning, skyltar, trafikanordningar samt bygg- och hantverksservice. Specialistkompetens finns även för badvattenrening i poolanläggningar.

Vi är ett bolag i tillväxt och blev 2017 b la utsett till Gasellföretag av Dagens Industri för tredje gången. Vi är ca 80 medarbetare.

Redovisningschef och ekonomiansvarig till Cemi

Expansivt, modernt och spännande företag med huvudkontor i Solna. Detta är en direktrekrytering med start omgående. Du rapporterar till VD.

Ditt ansvarsområde

I denna tjänst erbjuds du varierande och självständigt arbete i ett ekonomiskt stabilt, expansivt och trivsamt bolag. Ekonomichefens ansvar är att upprätthålla en snabb och effektiv resultatrapportering av hög kvalitet, samt att fortsätta utveckla ekonomiavdelningens arbetssätt och kompetens framåt.

Arbetsuppgifter

• Säkerställa löpande redovisning och avstämningar av samtliga konton
• Avtalsfakturering, indexuppräkningar
• Löpande kundfakturering
• Budget- och prognosprocessen
• Förberedelser, upprätta och analysera period- och årsbokslut
• Resultatuppföljning (RR)
• Bokslut
• Moms
• Uppbördsdeklarationer
• Deklarationer
• Likviditetsprognoser/-uppföljning
• Årsredovisning
• Rutiner förbereda betalningar
• Rutiner godkänna utbetalningar (leverantörer, löner, övriga betalningar)
• Systemägare/-administratör
• Ekonomisystem (Fortnox)
• Leverantörsfakturor (Ascendo)
• AO/faktureringssystem (Remotex) ärendehanteringssystem
• Kontaktperson gentemot bolagets revisorer och bank.

Vem är du?

Vi söker dig som har mellan 5-10 års erfarenhet av ekonomiarbete i en liknande befattning och vill vara med på denna tillväxtresa att bygga en engagerad ekonomiavdelning i världsklass.

Som person är du självgående och prestigelös med ett drivande och pragmatiskt arbetssätt som gör att du ligger steget före och levererar arbetet i utsatt tid. Förutom sedvanliga krav på redovisning och allmänt goda kunskaper inom system och IT är det viktigt att du i din roll ser dig och ekonomiavdelningen som en viktig samarbetspart till hela organisationen. Har du tidigare erfarenhet av ekonomisk förvaltning ses det som mycket meriterande. Det är en föränderlig verksamhet och snabba beslutsvägar kan förekomma, därför är det viktigt att du kan ställa om i din prioritet om så krävs. Engagemang, arbetsglädje och teamwork är något som är självklart för dig. Du är duktig på att leda och inspirera dina kollegor och är ett föredöme för hur arbetet hanteras. I tjänsten ingår personalansvar för tre personer.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan.

Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Du är välkommen att kontakta Irene Nilsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 073-568 59 60 eller irene.nilsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 24 maj 2018

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024