OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GöteborgsOperans vision är att bli ett av norra Europas ledande operahus. Vi arbetar med en bred repertoar av opera, dans, musikal samt konserter. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges på Stora och Lilla scenen samt i regionen ca 350 föreställningar per år för ca 250 000 besökare. Vi omsätter ca 500 miljoner kronor. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.
Vill du arbeta på ett företag där opera, dans, musikal och konserter är verksamhetens hjärta?
Har du ett stort intresse för redovisning och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt? Är du är en person som älskar siffror och som värdesätter ett bra teamwork samt ett gott företagsklimat?
Vi söker en Redovisningschef med driv till GöteborgsOperan. I rollen kommer du att vara ansvarig för bolagets redovisning samt utveckling av processer och arbetssätt inom området. Du kommer att bidra aktivt till att GöteborgsOperans redovisning och rapportering till ägare, revisorer och myndigheter håller högsta nivå. Du kommer även ha ett samordningsansvar för redovisningsgruppen i dess dagliga löpande verksamhet.
GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med människor från hela världen, vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Redovisningschef på GöteborgsOperan leder och fördelar du arbetet på redovisningsavdelningen.
Ansvarsområden:
• Löpande redovisning och rapportering
• Moms – och skattedeklarationer
• Månads-, delårs- och årsbokslut
• Utföra analyser och utredningar inom redovisningsområdet
• Delta i projekt
• Dokumentera ekonomiska rutiner och policys samt tillse att de efterföljs
• Initiera förslag till förbättringar inom redovisningsområdet
• Ta en aktiv del i arbetet med intern kontroll
• Ansvar för kontakt med externa revisorer och skattemyndigheter
• Systemadministratör för ekonomisystemen Raindance och Cognos Analytics
Din profil:
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller liknande. Du har goda redovisningskunskaper och är bekväm med att upprätta månadsbokslut och årsredovisning. Du tycker om att arbeta strategiskt och operativt med diverse förbättringsprojekt samt processutveckling inom ekonomifunktionen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och ser att du är prestigelös, ansvarstagande och lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du är förtroendeingivande, engagerad och vill gärna vara med och påverka bolagets utveckling. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är målinriktad. Du har en förmåga att leda och motivera andra och du behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Avslutningsvis tror vi att du har gott siffersinne, aktivt omvärldsbevakar i form av lagar och regler, är logisk och har en förmåga att sammanlänka operativt arbete med GöteborgsOperans strategiska mål och visioner.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100% som inleds med 6 mån provanställning.
Hur gör jag nu?
I den här rekryteringen samarbetar GöteborgsOperan med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Elin Lindén på telefon 0760-303100. Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!