Redovisningschef till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en redovisningschef. I arbetsuppgifterna ingår bl.a löpande bokföring, bokslutsarbete, årsredovisning och momsredovisning. Du kommer att vara länken mellan det svenska lokala kontoret och kundens huvudkontor i England. I tjänsten ingår även hantering av likviditetsprognoser inklusive valutabehov

Vem är du?
Du är civilekonom med inriktning mot redovisning och har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är noggrann, positiv och energisk och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Som person är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har förmågan att bygga långsiktiga relationer. Att lösa problem och agera handlingskraftigt är en egenskap du bör besitta för att ha förmågan att driva frågor i organisationen. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel, Baan och HFM samt behärskar engelska i både tal och skrift utan problem. Tjänsteresor förekommer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du som konsult utveckling genom intressanta uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1100 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Glennert på Experis Finance på 054-221881.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 16 april 2014

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024