OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden / About the Client
KW Parts (Klintberg & Way AB) är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi är General Motors auktoriserade partner med ansvar för distribution av reservdelar och tillbehör samt servicemarknadstjänster i Europa. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder. För mer information om oss besök www.kwparts.com.
Klintberg & Way kommer i november att flytta sin kontorsverksamhet från Sätra i söder till Kista i norr.
Arbetsbeskrivning / Work Description
INHOUSE söker nu en Redovisningschef till Klintberg & Way.
Som Redovisningschef på Klintberg & Way kommer du att få vara med på en spännande resa. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för redovisningen i de fem bolag som ingår i koncernen. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team bestående av 4-5 personer där du kommer att ha ett arbetsledande ansvar för 2 personer.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
- Löpande redovisning
- Kompletta månadsbokslut
- Bankavstämningar
- Momsrapportering
- Kontoavstämningar
- Betalningar
- Systemansvar för huvudbok
Din profil / Your profile
Vi ser att du som söker har en akademisk examen inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av brett redovisningsarbete där du arbetat med helheten samt har vana av att göra självständiga och kompletta månadsbokslut. Du är också bra om du har redovisningsvana från transaktionsintensiva bolag. Du är en mycket god användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Navision. Du får gärna ha erfarenhet av arbete i en internationell miljö och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du flexibel, driven och prestigelös. Du ska ha ett sinne för detaljer och är mycket noggrann och organiserad som person. Du har en stor egen drivkraft och initiativförmåga. Du har en social förmåga och tycker om att arbeta självständigt likaväl som i ett team.
Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, med start omgående. Placering i Sätra, med planerad flytt till Kista i november. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Elin Siggelin på elin.siggelin@inhouse.se.
Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.
Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>
För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin
Maria Bergholtz
Anders Stenbeck
Ellinor Danielsson
Katharina Hjorth
Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin
Katharina Andersson
Katharina Andersson
0704315013