OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du gå in i en roll som redovisningschef i en nordisk verksamhet och stötta en grupp om fyra personer?
Vi hjälper nu vår kund med att tillsätta en interim redovisningschef under en rekryteringsprocess. Här kommer du att få vara en del i ett spännande bolag och ha en dynamisk roll med många interna partners. Rollen spänner över ett brett arbetsområde med både hands on-aktiviteter gällande redovisningen samt arbete på en mer strategisk och övergripande nivå. Detta är initialt ett konsultuppdrag, men möjlighet till anställning finns för rätt person.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda och utveckla redovisningsteamet
- Rapportera de nordiska enheterna enligt IFRS
- Samordna och driva redovisningsprocesser samt ansvara för finansiell rapportering och skatt enligt lokala GAAP
- Praktiskt redovisningsarbete
- Arbete med och utveckling av automatisering och förbättringar inom redovisningsteamet
- Ekonomiska analyser samt andra ad-hoc uppgifter.
För att passa i rollen tror vi att du har en universitets-/högskoleexamen inom redovisning/revision, ekonomi eller controlling samt flerårig erfarenhet från praktiskt redovisningsarbete i en liknande befattning i ett internationellt bolag. För att vara lyckosam i rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av IFRS samt skattekompetens. Vidare är det av stor vikt att du har erfarenhet av grupprapportering samt även gärna erfarenhet av arbete i SAP. Då detta är ett internationellt bolag bör du kunna kommunicera flytande på engelska och svenska i både tal och skrift. Som person är du kommunikativ och har lätt för att skapa och bygga relationer. Därtill är du van vid och uppskattar att arbeta proaktivt samtidigt som du är en genomdrivare.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist och Emma Hultberg. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-01.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88