OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Surewood Industries är en underkoncern till Active Invest och en av Sveriges ledande producenter av hus och högförädlade trävaror med en omsättning på 1,8 Mdr och cirka 400 anställda. Våra dotterbolag, Spaljlisten, Surewood Housing (fd Anebyhusgruppen), KG List och Österbymo Hardwood ligger geografiskt i närheten av småländska Åseda i Uppvidinge kommun. Vi levererar bland annat till Ikea, Bo Klok, Ikano Bostad, Stolab, Marbodal, Fonus, Ballingslöv, Elfa med flera.
Anebyhusgruppen AB, en av Sveriges största och äldsta trähustillverkare har bytt namn till Surewood Housing AB. I 75 år har vi byggt hållbara hus av trä i hjärtat av Småland åt generationer. Hem som anpassas efter tiden och familjen, hem där livet sker. Vi kommer fortsätta att bygga hus för människor som ska ha råd att bo där. Vi satsar därför på projektutveckling samt produktion och montering av kostnadseffektiva hyres-och bostadsrättslägenheter åt våra kunder, tillsammans med bland annat BoKlok (ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA)
Vi prioriterar långsiktighet och hållbarhet och har en stark tro på våra medarbetare och ser dem som vår viktigaste resurs.
Läs mer om oss på https://activeinvest.se/surewood-industries/
Vill du vara del av @Surewood Industries expansiva resa och utveckla en koncern i stark tillväxt?
Vi har inrättat en ny funktion och roll - Målet och visionen är att effektivisera och förbättra kvaliteten i koncernens bokslut och hantering av transaktionerna i våra bolag. Vi vill samla resurserna och möjliggöra erfarenhetsutbyte samt kompetensutveckling inom redovisning. På så sätt kan vi betjäna våra bolag med högsta service och tillgänglighet. Det är här du kommer in i bilden! Du kommer att identifiera, planera och genomföra de aktiviteter som behövs för att skapa och driva ett välfungerande SSC i Åseda, samt för att säkerställa kompetensen och utvecklingen inom funktionen. Rollen kommer att vara avgörande för att nå våra mål, rapportering sker till CFO.
Vi har sammanfattat arbetsuppgifterna i följande punkter
Nyckelområden:
Styra aktiviteterna
• Etablera nära samarbete med företagens nyckelpersoner och skapa kontaktnät för att säkerställa att bokslut speglar verksamhetens rörelse
• Säkerställa korrekt och snabb rapportering
• Rapportera och analysera finansiell information för de företag som betjänas av SSC
• Följa kassaflöde, investeringar, kostnader och intäkter
• Kontinuerligt utvärdera policys och normer, inklusive anpassning till koncernens policys för att finna de mest effektiva rutinerna och processerna
• Vara delaktig i redovisningsarbetet
• Rekrytera förstklassig personal
Finansieringsadministration
• Förbereda månatlig och årlig rapportering
• Säkra efterlevnaden av Surewood Industries Finance Manual
• Avstämningar
• Leverantörsskulder
• Kundfordringar
• Hantering av fullmakter för lön och leverantörsutbetalningar
• Säkerställa system (affärs-/ekonomisystem)
Allmänna och ad hoc uppgifter
• Rättsliga och skattemässiga frågor
• Ansvara för finansiell del av ERP-system
Vara ett stöd för att uppfylla nödvändiga K3 rapporteringsstandarder.
Kvalifikationer
Rollen och Surewood Industries ger dig chansen till utveckling i din profession och som människa.
Du är nyfiken och utvecklingsinriktad samt motiveras av förstklassig redovisning. Du ser potential till förbättringar och effektiviseringar och är tydlig i din kommunikation med dina kollegor. Tillsammans med företagens nyckelpersoner och ditt team bidrar ni till att upprätthålla en hög servicenivå som baseras på kunskap och engagemang.
Värderingar
Våra värderingar: Ansvar, Engagemang, Hållbarhet och Respekt är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa värderingar både internt och externt. Vi hoppas därför att denna värdegrund stämmer väl med dig.
Vår önskelista
• Du har god erfarenhet av kvalificerad redovisning från företag där du arbetat med helheten inom redovisningen, till och med årsredovisning.
• Du behärskar engelska i tal och skrift.
• Du har vana av att arbeta i större affärssystem
• Du har ett intresse för och goda kunskaper inom IT system samt Excel
Som person är du ledaren och teamspelaren, du är drivande samt vågar ställa krav på din omgivning och gör det med ödmjukhet. Du har ett genuint intresse för och kunskap inom redovisning samt tycker om att ta ett helhetsansvar inom området, men kan även djupdyka in i detaljerna då det behövs. Du trivs i en tillväxtkoncern med öppen atmosfär och har stor ansvarskänsla för att leverera resultat i tid.
Visst låter det som en roll för just dig?
I denna rekrytering samarbetar vi med FRAM som arbetar med rekrytering och utveckling av befattningshavare i ledande position och specialister.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Du söker tjänsten via www.framrekrytering.se där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan😊