Redovisningschef till spännande uppdrag

Redovisningschef till spännande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en interim redovisningschef till vår kund som sitter i trevliga lokaler i Högsbo. Företaget består av 7 bolag och har cirka 55 anställda. Trivs du i en dynamisk miljö där du får vara med och fortsätta utveckla och effektivisera processer så kan du vara den vi söker.

Om rollen
Som redovisningschef kommer du tillhöra ekonomiavdelningen som består av fem medarbetare. Du får en bred roll där du kommer att arbeta med kvalificerad redovisning i ett börsnoterat bolag och ytterst ansvara för redovisningen för koncernens alla bolag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av upprättade av månads-, kvartals- och årsbokslut i samtliga bolag samt att konsolidera ihop dessa på koncernnivå. I rollen ingår också likviditetsplanering, moms- och skattedeklarationer, årsredovisning samt ett övergripande ansvar för den löpande bokföringen. Vi ser också att du har med din erfarenhet nog att kunna leda arbetet för att vidareutveckla interna rutiner och processer.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har flera års relevant arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i redovisningen och även har kunskap inom koncernredovisning.

Vi ser gärna att du är civilekonom eller liknande, samt har god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt god systemvana och god Excel-kunskap. Har du arbetat i börsnoterade bolag är det meriterande.

Personliga egenskaper som värdesätts är att vara kommunikativ, prestigelös och serviceminded. Uppdraget ställer krav på struktur, analytisk förmåga och noggrannhet. Du har lätt för att samarbeta och tar egna initiativ för att driva ditt och avdelningens arbete framåt.

Övrigt
Uppdraget löper initialt över sex månader och vi söker dig som har möjlighet att börja relativt omgående. En rekryteringsprocess för den fasta tjänsten kommer pågå parallellt och om intresse finns för den rollen finns givetvis möjlighet att söka den också.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 6e april.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024