Redovisningschef Transaktion

Arbetsbeskrivning

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Rollen

I rollen som Redovisningschef Transaktion kommer du att ansvara och driva processen för övertag och integration av kundens bolags- och fastighetsaffärer inom vår ekonomiska förvaltning. Processen består av intag och avslut av förvärv och avyttringar av bolag och fastigheter inom kundens fastighetsbestånd efter av kunden beslutad affär. Det är mycket viktigt att du har en helhetssyn och att du har mycket goda kunskaper inom redovisning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Transaktionsredovisning, köp och försäljning av fastigheter och bolag

• Strukturera och redovisa intag av nya bolag/fastigheter

• Strukturera och redovisa försäljningar av bolag/fastighet

• Kontakter med köpare och säljare, redovisning av till- och frånträdesbokslut

• Rapportering av försäljningsresultat bokföringsmässigt och skattemässigt

• Informationsinsamling- och sammanställning

• Redovisning avseende fusioner, fissioner

• Redovisning avseende likvidationer

• Ansvara för processerna Intag och försäljning fastigheter och bolag

Din bakgrund



Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi och har minst fem års erfarenhet av redovisning, skatteplanering och koncernredovisning. Erfarenhet av fastighetsredovisning och fastighetstransaktioner är mycket meriterande. Ditt systemintresse är stort och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Då rollen kan komma att innebära personalansvar ser vi det som positivt om du har ledarerfarenhet sedan tidigare. Du både talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.

Personliga egenskaper

Din personlighet är en viktig framgångsfaktor. Du är flexibel och trivs att arbeta både i team och självständigt. Du trivs i ett högt tempo, med varierande arbetsuppgifter och har lätt att ta in och analysera en stor mängd information. Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter är du van och duktig på att ha goda kontakter och bra samarbeten med kunder, leverantörer, medarbetare samt andra kontaktytor inom koncernen. Som person har du en öppen personlighet samtidigt som du har ett tydligt affärstänk och är analytisk.



Din värdegrund

Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.



Ditt Newsec

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/Eqonomy. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16 eller Martin Jerrskog, 0760-00 18 88. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 8 maj 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024