Redovisningschef, Willhem

Arbetsbeskrivning

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, och regelbundna trivselaktiviteter.

Willhem är ett bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 27 000 hyreslägenheter fördelat på 13 tillväxtorter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem.

Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Willhem är ett modernt bostadsbolag som under tio år haft en snabb tillväxt. Ambitionen är att göra avtryck i branschen. Vill du vara med på den fortsatta resan? Här får du möjligheten att ta ekonomiavdelningen till nästa nivå och utveckla och utforma processer och arbetssätt så att Willhem kan fortsätta sin tillväxtresa.

Nu söker Willhem dig som är en trygg och erfaren ledare som drivs av utveckling och förändring.

Som Redovisningschef har du ansvar för att leda och utveckla redovisningsavdelningen med tillhörande processer och rutiner. Du ansvarar för ett team om 13 personer, som inkluderar ekonomer, ekonomiassistenter och hyresadministratörer och rapporterar till Ekonomidirektören. Du arbetar i centralt belägna lokaler på huvudkontoret i Göteborg tillsammans med 80 kollegor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Leda och utveckla organisation och processer/rutiner
• Projektleda utvecklingsarbete inom ekonomiavdelningen
• Rapportering och analys av ekonomisk information
• Processledare för redovisningsprocesser
• Leda upprättande av bokslut och skattehantering i koncernen, enligt IFRS
• Systemansvarig för ekonomi- och reskontramoduler
• Externa kontakter t ex revisorer, Skatteverket, systemleverantörer

Kvalifikationer och personliga egenskaper

• Akademisk examen, med fördel inom redovisning
• Starka meriter som ledare
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med att utveckla processer /driva förändring på en ekonomiavdelning
• +10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
• Erfarenhet av verksamhetsstödjande rapportering och analys
• Mycket goda IT och systemkunskaper

För att trivas i rollen på Willhem tror vi att du drivs av utveckling och att få möjligheten utöva ditt ledarskap i ett nära samarbete med hela organisationen på en utvecklingsresa. Du är kommunikativ som person och har lätt för att skapa relationer och du behöver ha erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla din grupp mot gemensamma mål och se varje individs potenital och bidrag till verksamheten. Du besitter förmågan att både identifiera hur du genomför en förändring, och att framgångsrikt driva igenom den i organisationen. Att du är noggrann och kan strukturera och prioritera ditt arbete ser vi som en självklarhet.

Ansökan
Willhem samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten gå in på www.pspartner.se och registrera din CV tillsammans med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby +46 723 30 60 61 / lena.wadenby@pspartner.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024