OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med ungefär 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
Tjänsten som redovisningscontroller är på vår centrala ekonomiavdelning där vi idag är åtta medarbetare. Avdelningen ansvarar för övergripande ekonomiska frågor och processer och är en stödfunktion till övriga förvaltningar och den politiska organisationen i kommunen. För närvarande är vi inne i en spännande utvecklingsfas, där det pågår ett intensivt arbete med att utveckla arbetssätt och processer. Då nuvarande medarbetare gått vidare till nya utmaningar söker Åstorps kommun en efterträdare som kan ta vid.
ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningscontroller hos oss kommer du att få vara med om att utveckla kommunens och kommunkoncernens ekonomistyrningsprocesser tillsammans med ekonomichef, kommunens ekonomer och budgetansvariga. I rollen kommer du att driva redovisnings-, moms- och skattefrågor, men även vara en resurs och rådgivare i organisationen. Du arbetar lösningsfokuserat med ett utvecklingsperspektiv för att möjliggöra ekonomi i balans. I arbetsuppgifterna ingår bland annat budget, budgetuppföljning och bokslut/årsredovisning. Du kommer även att leda och delta i projekt på olika nivåer i kommunen samt utveckla resursfördelningsmodeller.
På ekonomiavdelningen månar vi om varandra, skrattar ofta och når framgång tillsammans. Just nu väntar vi med spänning på att få välkomna ytterligare en kollega till vårt gäng, så tveka inte att skicka in en ansökan till oss.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har civilekonomexamen eller liknande. Relevant vidareutbildning inom ekonomiområdet anses meriterande. Du har flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt vana att arbeta med IT-baserade ekonomisystem och Office-paketet.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Meriterande anses även erfarenhet av resursfördelningsmodeller och arbete med projekt. Vi ser gärna att du har arbetat med flera ekonomisystem samt har kännedom om lagar och avtal inom området.
Du är drivande, positiv och engagerad. Du har lätt att kommunicera ekonomiska frågor i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Näringslivsutvecklare Susann Cardell
0731-487560
Bobby Svitzer, integrationssamordnare
042-64059
Lena Mårtensson Stenudd, kommunchef
042 - 640 50
Kommunsekreterare Merih Özbalci
042-640 13
Förvaltningschef Dan Håkansson
042-64030
Nämndsekreterare Daniel Sjölin
042-64129