OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.
Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.
Ekonomiavdelningen söker en Redovisningscontroller!
Du kommer bli en del av ekonomiteamet som består av 11 medarbetare
med olika inriktningar och uppdrag såsom upphandling, administration och controlling.
ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningscontroller har du en bred och självständig roll med mycket frihet att forma och styra ditt arbete. I stora drag arbetar du kommunövergripande med redovisnings-, uppföljnings- och budgetfrågor i nära samarbete med övriga controllers samt vår interna servicefunktion Gemensam administration som hanterar det löpande redovisningsarbetet. Du har systemansvaret för kommunens ekonomisystem som för närvarande är under upphandling samt ansvarar för delårs- och årsbokslutsarbetet samt utvecklar rutiner och processer inom redovisningsområdet.
Du arbetar självständigt inom vissa områden men också i nära samarbete med kollegor i vissa delar och har en koordinerande serviceinriktad roll, vilket innebär ett brett kontaktnät inom kommunen. I tjänsten ingår även att vara ett strategiskt stöd till ett eller flera verksamhetsområden i planering, genomförande och uppföljning av budget.
KVALIFIKATIONER
Tjänsten har en koordinerande roll med många olika uppgifter och kontaktytor, så för att trivas bör du vara serviceinriktad, uppskatta samarbete med andra och ha ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är pedagogisk, har en hög kommunikativ förmåga och gärna delar med dig av din kunskap. Det är positivt om du har ett genuint intresse för system, utveckling och digitalisering.
För att lyckas i rollen ska du ha akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande, samt flera års praktisk erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och du känner dig trygg inom området. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Eva Viggh
0417-182 78
Ekonomichef Anders Eriksson
0417-183 05
Kommunikationschef Helene Grafman
0417-18230