OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Dream!
Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion som idag består av fyra medarbetare. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade och tillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningar och tillväxt.
Om tjänsten
I rollen som redovisningscontroller kommer du att arbeta brett men samtidigt ha möjligheten att fördjupa dig inom något affärsområde. Arbetsuppgifterna innefattar viss löpande bokföring men med fokus på kvalitetssäkring och månadsvisa avstämningar av såväl balans- som resultatposter samt rapportering. Tillsammans med övriga medarbetare på ekonomifunktionen utvecklar du processer och rutiner samt deltar i projekt och budget-/prognosarbete.
Om dig
Du har någon typ av gymnasial/eftergymnasial utbildning inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet, antingen från en redovisningsbyrå eller från ett större företag/koncern. Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.
Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi.
Praktisk information
Tjänsten är ett föräldravikariat med goda möjligheter till förlängning/ tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo, strax norr om Jönköping. Start sker enligt överenskommelse, önskvärt tillträde är snarast.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor gällande rekryteringsprocessen hänvisas till Alexandra (HR, alexandra@dreamlogistics.se) och gällande tjänsten till Fredrik (CFO, fredrik.upaker@dreamlogistics.se).
Sista ansökningsdag är 31 augusti.