Redovisningscontroller till Econova i Norrköping

Redovisningscontroller till Econova i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Är du driven och affärsmässig? Sök då rollen som redovisningscontroller på Econova.

Om företaget
Econova omvandlar traditionellt avfall till nya produkter, skapar samhällsnytta och möjliggör hållbar utveckling. Genom partnerskap med olika aktörer strävar de efter att göra återvunna material användbara i olika sammanhang, från byggprojekt till bränsle och jordprodukter. Med varumärkena Weilbulls och Hammenhög når deras produkter både stora industrikoncerner och privatpersoner i hela Skandinavien. Econova, ett familjeföretag med ca 130 anställda och en omsättning på ca 600 MSEK, har sitt huvudkontor i Åby utanför Norrköping.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningscontroller kommer du att vara delansvarig för att leda och genomföra bokslutsarbetet för vår organisation. Detta inkluderar att upprätta månads-, tertials- och årsbokslut samt säkerställa överensstämmelse med relevanta lagar och riktlinjer.

Du kommer att hantera och utveckla redovisningsrutiner, genomföra avstämningar och aktivt delta i förbättringsprojekt. Vidare kommer du att vara involverad i framtagandet av budget och prognos, och du förväntas bidra till en effektiv kostnadsuppföljning och likviditetsplanering.

Din profil
För att lyckas i denna roll förväntas du ha relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. God kännedom om gällande lagar och regler inom redovisningsområdet är en viktig komponent.
Personliga egenskaper som noggrannhet, struktur, analytisk förmåga och kommunikationsfärdigheter är viktiga för att trivas och lyckas i rollen. Förmågan att driva och implementera förbättringsprojekt är också av betydelse.
Vi är ett gäng om 6 personer som sköter bokföringen och redovisningen för hela Econova och vi sitter tillsammans i Åby i Norrköping. Gruppen består av en CFO, två business controllers, en financial controller och 2 ekonomiassistenter

Uppdraget är ett vikariat på ett år och tänkt för att ersätta Financial controllern som går på föräldraledighet, du kommer att vara visstidsanställd på Skill.



Ansökningsförfarande
Econoca samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig Anna-Stina Pantzare, anna-stina.pantzare@skill.se, 011-470 53 03. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Broeders

Svanhild Johansson

Mattias Östman

Pehr Petersson

Lena Johansson

Annika Elfvingsson

Fredrik Larsson

Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 24 februari 2024

Besöksadress

Repslagaregatan 19
582 22 Linköping

Postadress

Repslagareg. 19
Linköping, 58222

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024