OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en redovisningsekonom för kundreskontra... Bolagets verksamhet bedrivs inom 3 divisioner (Nord, Syd och Stockholm). Bolaget erbjuder en heltäckande specialistkompetens inom el, vs (värme och sanitet) samt ventilation. Inom dessa teknikområden verkar vi över hela installationsprocessen, från design och projektering till installation och service. Bakgrund: I samband med att bolaget infört ett nytt affärsredovisningssystem, Agresso, har även bolaget infört elektronisk Fakturahantering. Hanteringen av detta kommer att ske centralt från deras kontor i Västberga/Stockholm. Ansvarsområde & arbetsuppgifter Personen vi söker nu är en erfaren redovisningsekonom som kommer att arbeta med sedvanliga leverantörsreskontrauppgifter i vårt workflow (braFAKT) och affärssystemet Agresso De främsta arbetsuppgifterna kommer bestå av: . Att göra ekonomiska utredningar . Att göra månatliga avstämningar av leverantörsreskontra . Att i braFAKT fördela fakturor till användare . Att underhålla leverantörsregistret i Agresso med nyupplägg och ändringar, . Att göra månatliga avstämningar av leverantörsreskontra . Att göra betalningar, hantera/utreda påminnelser och inkassokrav . Att ha omfattande kontakter med leverantörer och organisationen . Att underhålla användarregistret i braFAKT Kravprofil: Allmänt: Vi söker en erfaren redovisningsekonom med mångårig vana från leverantörsreskontraarbete och erfarenhet från ett större företags ekonomiavdelning. Krav: . Gymnasieekonom eller motsvarande . Dokumenterad flerårig erfarenhet av leverantörsreskontraarbete . Arbetat med flera olika bolag samtidigt . Dokumenterad erfarenhet av arbete med stora flöden . Kan dels jobba i team dels jobba självständigt Personliga egenskaper: . Ansvarstagande . Serviceinriktad . God förmåga att strukturera sina arbetsuppgifter Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.