Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
För ett uppdrag på 75% söker vi nu en redovisningsekonom.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ...

* ansvara för kontering och bokföring av leverantörsfakturor, registrering av leverantörer samt underhåll av leverantörsregistret i SAP R3.
* ansvara för kassahantering, återhämtning av utländsk moms och löneadministration.
* utföra betalning av moms, skatter och arbetsgivaravgifter.
* upprätta skattedeklaration avseende personalskatter och arbetsgivaravgifter
* utföra löpande kontering och bokföring av ex kassa och bankkonton.
* ansvara för registrering av nya anläggningstillgångar.
* ansvara för registrering av försålda och utrangerade anläggningstillgångar.
* vid behov avlösa i receptionen.
* assistera övrig personal på ekonomiavdelningen.
* assistera ekonomichefen med underlag till årsbokslut och revision.

Vem är du?
Du har gått ekonomiskt gymnasium eller skaffat motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i bokföring och löneadministration. Goda kunskaper i Officepaketet, SAP R3 (FI-modulen) samt Hogia Lön. Du bör även tala, förstå och skriva engelska obehindrat.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du som konsult utveckling genom intressanta uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1100 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
För detta konsultuppdrag ansvarar konsultchef Åsa Mårtensson. För ytterligare frågor ring 031-617217 alt mail: amr@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 mars 2014

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024