OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund Botkyrka kommun. Uppdraget är på sex månader med möjlighet till ytterligare sex månader.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbetat på ekonomienheten vid kommunledningsförvaltningen. Uppdraget är bland annat att vara ett kvalificerat stöd till kommunorganisationen vad gäller redovisnings- och ekonomisystemsfrågor. Enheten arbetar för att vara en professionell organisation i framkant och för att erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö.
Du kommer att ansvara för kommunens momsredovisning, skattedeklarationer, vara behjälplig i allmänna redovisningsfrågor samt för tjänsten andra aktuella arbetsuppgifter. Du kommer även att aktivt vara med och skapa rutiner för processförbättringar för en mer effektiv ekonomihantering.
Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk examen på högskolenivå samt minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom kommunal verksamhet.
Du är analytisk, noggrann, prestigelös, pedagogisk med ett genuint intresse för redovisning. Du har initiativförmåga, ansvarskänsla, förmåga att arbeta under högt tempo och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med kommunens enheter så det är viktigt att du är serviceminded samt har lätt för att komma in i nya verksamheter.
Du har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av att arbeta i Aditro affärslösningar är meriterande.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos Centric blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elin Nassirbakly på tfn: 0733-571790.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3263
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229