OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Harrys är en av Sveriges ledande och mest framgångsrika kedjor i restaurangbranschen idag och finns på ett 40-tal ställen runt om i Sverige. Idag finns 46 franchiserestauranger samt 8 restauranger som drivs i egen regi. Varje Harrys är unikt men alla erbjuder samma vänliga service, en bred prisvänlig meny och ett stort utbud av drycker och nöjen i en varm och gemytlig miljö. Något som också kännetecknar Harrys är strävan att ge gäster en exceptionell upplevelse och ge stort utrymme åt glädje och humor. Harrys vänder sig till gäster både i privata- och affärssammanhang. Verksamheten startade 1993 och ägs av Inter Leisure i Göteborg AB. Verksamheten omsätter 220 MSEK, 800 MSEK tillsammans med franchisetagarna, och sysselsätter idag 13 personer på huvudkontoret i Göteborg inom marknad, kommunikation, inköp, drift och ekonomi.
För mer information om Harrys se www.harrys.se
Uppdragsbeskrivning
Som redovisningsekonom ansvarar du för ekonomin för ett par av Harrys egna restauranger som drivs i bolagsform. Du kommer att arbeta operativt med bokföringen och får följa den ekonomiska processen från kundtransaktion till redovisning. Du är behjälplig med mallar, struktur, rapporter, avstämningar samt budgetarbetet (på kostnadssidan) för respektive bolag. Du arbetar nära organisationen och har dagligen kontakt med krögarna.
Tjänsten är placerad på Harrys huvudkontor i centrala Göteborg och rapporterar till ekonomichef.
Arbetsuppgifter:
- Operativt bokföringsarbete
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Momsavstämningar
- Månadsbokslut
- Vidareutveckla och strukturera upp ekonomiprocesser och rapporteringspaket
- Utveckla målstyrning, uppföljning och analyser, vara behjälplig krögarna
- Support inom löneadministration
- Assistera med moderbolagets bokföring
Vi söker dig som har kunskap och några års erfarenhet av redovisning, månadsbokslut, periodisering och momsavstämning. För att lyckas i rollen är du van vid att jobba självständigt fram till skatt. Erfarenhet av ekonomistyrning och nyckeltal är meriterande. Goda kunskaper i Excel är krav.
Prestigelöshet, social förmåga, uthållighet samt tålamod är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Du trivs med att ta ansvar, vara delaktig och känna delaktighet. Du är van vid att hålla en hög servicenivå och trivs med att representera verksamheten du arbetar hos.
Välkommen att söka tjänsten med registrerat CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 1 juni. Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Hörnestam, maria.hornestam@jerrie.se, 076-338 76 46.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741