OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Advice Företagsassistans i Stockholm AB är en väletablerad administrativ servicebyrå i Stockholm. Vi inriktar oss i första hand till små och medelstora företag inom de flesta branscher. Företaget startades 1981 och består idag av fem medarbetare. Vår affärsidé är att genom ett personligt och professionellt engagemang erbjuda en total service åt våra kunder. Vår ambition är att tillhandahålla kvalitativa tjänster inom områdena företagsledning, ekonomi och personaladministration till ett konkurrenskraftigt pris.
Advice Företagsassistans i Stockholm AB expanderar och söker nu ytterligare en redovisningsekonom med bred erfarenhet från arbete inom redovisningsområdet. Du som söker har en relevant högskoleutbildning, är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och trivs med eget ansvar, samtidigt som du är prestigelös och flexibel.
Du kommer att arbeta med löpande bokföring, kundfakturering, leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, skatteredovisning, avstämningar, personal- och löneadministration samt självständigt, eller genom att biträda i arbetet, upprätta bokslut och årsredovisning för våra klienter.
Vi söker dig som är redovisningsekonom och har minst två års arbetslivserfarenhet inom området i en självständig roll. Genom utbildning och erfarenhet behärskar du området väl. Vi ser gärna att du har arbetat på redovisningsbyrå tidigare eller självständigt hanterat redovisning samt personal- och löneadministration inom ett mindre eller medelstort företag. En fördel är om du är auktoriserad redovisningskonsult genom FAR eller SRF.
För att trivas i rollen som redovisningsekonom i vår organisation måste du vara strukturerad, ordningsam, kvalitetsmedveten, snabb och tycka om att ta eget ansvar. Det är viktigt att du har ett trevligt bemötande samt är lyhörd, lojal och uthållig. Vi erbjuder dig ett omväxlande, utmanade och roligt arbete i en bred roll där du har möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper inom din yrkesroll.
Vi arbetar med ett flertal ekonomisystem och ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av Visma SPCS, Visma Lön och MS Office. Du behärskar också engelska väl.
För mer information om tjänsten, kontakta gärna Jenny Sjöberg på 08-34 96 85 eller jenny.sjoberg@adviceab.se.