OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Karlstad är en attraktiv tillväxtkommun och en motor i Värmland med cirka 95 000 invånare och 7000 medarbetare som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vi har stort fokus på tillväxt och långsiktig hållbar utveckling. Vårt arbete bygger på helhetssyn och vi arbetar tillsammans inom koncernen för att våra tjänster och vår service ska bli så bra som möjligt för dem vi är till för, det vill säga Karlstadsborna,
Karlstads Energi AB erbjuder produkter och tjänster som gör det lättare för våra kunder att leva ett hållbart liv. Vi levererar förnybar värme till mer än 50 000 Karlstadsbor. Vi säljer och producerar förnybar el samt ansvarar för renhållningen i kommunen. Bland våra engagerade medarbetare finns många olika kompetenser, till exempel projektledning, affärs- och verksamhetsutveckling, underhåll, drift och miljökunskap. Karlstads Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som omsätter cirka 1000 mkr varje år.
Ekonomiavdelningen har sju medarbetare och avdelningen består av tre enheter, redovisning, inköp samt kontroll, uppföljning och budget. Tjänsten finns inom enheten redovisning, men kommer även att hantera arbetsuppgifter inom enheten för inköp. Du kommer att vara en viktig del av avdelningens team för att uppnå målet att ha en effektiv hantering av bolagets ekonomiska administration.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Leverantörsfakturahantering
• Leverantörsreskontra
• Momshantering
• Inköp och beställningar
• Hantering av skattedeklarationer
• Hantera utveckling och effektivisering av funktionen parallellt med det dagliga arbetet
• Delta i bokslutsarbete
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du som sökande har lätt att sätta dig in i arbetsuppgifter och att du är öppen för utveckling och effektivisering av organisationer. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för ditt arbete. Du är också van att arbeta under tidspress och kan hantera det väl. I rollen kommer du ha kontakt med personer både inom och utanför bolaget, vilket kräver att du är serviceinriktad, tillmötesgående och har god samarbetsförmåga.
Som sökande har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller vad som bedöms likvärdigt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marknadschef Sören Blomqvist
054-540 7115
Supportchef Anita Nyström
054-540 7173
Teamledare Kundservice Erika Savolainen, Vision
054-540 7105
Enhetschef Magnus Eklind
054-540 7202
Underhållsingenjör Leif Öhrn
054-540 7249
Hans Pettersson, SEKO
054-540 71 84
Driftchef Lars Närman
054-540 71 87
Driftchef ÅVC Marcus Edenberg
054-540 7251
Kundservicechef Erika Böving
054-540 7105
Elingenjör Niclas Vikström
054-540 7197