OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken.
Vi söker nu en självgående redovisningsekonom för uthyrning till en av våra kunder. Arbetsstart i början av maj, uppdraget pågår till slutet av september 2020.
För att komma i fråga bör du ha tidigare erfarenhet av att självständigt sköta den löpande redovisningen för ett företag, inklusive bl.a. bokföring, leverantörs- och kundfakturor, skattedeklarationer, avstämningar av konton, upplupna intäkter och kostnader och rapportering till moderbolag. Du bör vidare vara bra på Excel.
Även annan administration och support ingår, t.ex. uppföljning av tidrapportering, telefonpassning, m.m. varför det är en fördel om du är serviceminded.
Vi söker dig som har jobbat med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är en van användare av Office-paketet med tyngdpunkt på Excel. Utöver flytande svenska bör du även ha kunskaper i engelska.
Vår kund använder Visma som ekonomisystem, Palette leverantörsfakturascanningssystem och Movenium tidrapporteringssystem. Det är inget krav att du arbetat med just dessa system, men det är en fördel om du har arbetat med liknande system.
Som person är du ansvarstagande, ödmjuk, kreativ och är van att arbeta självständigt. Du är duktig på att prioritera, är lösningsorienterad, noggrann och kommer snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du gillar ordning och reda.
Eftersom vår kund finns i Norrtälje i Roslagen är det en fördel om du är bosatt i Roslagen, eller lätt kan pendla hit.
Vi kommer att kalla sökande till intervjuer vartefter ansökningar inkommer, varför du bör ansöka så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karoline
Karoline Andersson
Mikaela
Hannele
Jennica
Stefan
Angelica
Stefan Palm
Angelica Hörnquist