Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Här är tjänsten för dig som är en driven och utvecklingsorienterad redovisningsekonom med erfarenhet från större bolag. Vill du fortsätta din resa inom ett förändringsbenäget och värdegrundsbaserat företag där du blir involverad i hela flödet? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att ha en varierande tjänst inom redovisning med viss controllerinriktning inom Finance & Business Control som består av ca 30 personer. Du blir en del av ett team på fem personer som jobbar med redovisning och externrapportering. Tjänsten innebär många kontaktytor med andra delar inom SOS Alarm samt externt. Stort fokus kommer att ligga på analys av resultat och balanskonton och du kommer att involveras i alla delar av bokslutsprocessen för bolaget och koncernen. Vidare följer du upp kundreskontra där du bland annat bedömer osäkra fordringar. All fakturering görs av en kundfakturagrupp i Västerås.

Rollen innefattar delaktighet i bemanningsplanering och andra controlling uppgifter för interna funktioner. Du kommer att driva ständig utveckling av rutiner, processer och system kopplat till digitalisering och kvalitet.

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med redovisning enligt regelverket K3. Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning är ett krav. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att jobba strukturerat mot deadlines. Vi förutsätter att du är kunnig inom Excel samt talar och skriver flytande engelska och svenska. Har du tidigare erfarenhet av tjänsteproducerande bolag är det en fördel då det blir lättare att förstå verksamheten. Hög IT-kompetens och stort systemintresse med erfarenhet av ekonomisystemen Jeeves och Palette samt Mercur är ett plus.

För att passa in och lyckas i rollen hos SOS Alarm är det viktigt att du är lösningsorienterad, driven och brinner för ständig förbättring. Vi tror att du har ett brinnande intresse för redovisning och gillar stort eget ansvar inom en organisation med många kontaktytor, tempo och händelserik miljö. Du levererar kvalitet och har en fallenhet för att växla mellan detaljer och helhet. Som person är du handlingskraftig och målorienterad samtidigt som du är en flexibel lagspelare som värdesätter relationerna till dina kollegor.

Vad vi erbjuder dig
Hos oss får du en bred tjänst med inblick i hela ekonomiflödet vilket ger en bra grund för din fortsatta utveckling hos oss. Vi har kommit långt med digitalisering och värdesätter hög kvalitet på leverans. Vi är ett värdegrundsbaserat företag där värdeorden "Professionella & Empatiska" samt "Ansvarstagande & Samverkande" genomsyrar hela kulturen vilket skapar goda förutsättningar att trivas hos oss.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SOS Alarm med SJR. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-647 16 03 eller på helena.oberg@sjr.se om du har några frågor.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SOS Alarm
Vi på SOS alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden. Huvudkontoret finns i moderna lokaler centralt i Stockholm. Besök oss gärna på; https://www.sosalarm.se/

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 12 november 2020

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024