OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Vid Controllerenheten arbetar ca 25 personer som ansvarar för myndighetens ekonomistyrning och redovisning. Det innebär bl.a. att vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens budget, verksamhetsplanering, rapportering och avgiftssättning. Vi ansvarar även för myndighetens redovisning och leverantörsfakturahantering. Som redovisningsekonom ingår du i en sektion tillsammans med 11 personer som arbetar med redovisning och system. Tjänsten är lokaliserad till vårt huvudkontor i Norrköping.
Dina framtida arbetsuppgifter
• arbeta med leverantörsreskontraprocessen
• medverka i bokslutsprocess, rapportering och analysering
• vara behjälplig i redovisningsfrågor för myndigheten
• arbeta med löpande redovisning och avstämningar
• ta fram och förvalta rutinbeskrivningar och handledningar inom verksamhetsområdet
• arbeta i olika gruppkonstellationer med förekommande arbetsuppgifter inom controllerenheten
Du måste ha
• högskolexamen i ekonomi
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i statlig verksamhet
• goda kunskaper i Microsoft Office
Det är meriterande om du också har
• högskoleutbildning med inriktning mot redovisning
• erfarenhet av affärssystemet Agresso
Vi vill att du
• har god pedagogisk förmåga
• är serviceinriktad
• är initiativtagande
• är analytisk
• är strukturerad
• har förmåga att se helheten
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett smidigt, professionellt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta Therese Fyhr på Experis, therese.fyhr@se.experis.com
Saco, Amanda Dahlström och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 6 November 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-9251 . Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!