OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jönköping
June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 157 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är ca 110 medarbetare och omsätter 165 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.
Är du en självgående redovisningsekonom som trivs med att jobba brett med ekonomiuppgifter? Trivs du i utvecklingsorienterad miljö där du får ta ett stort eget ansvar? Då är det dig vi söker!
Vi erbjuder dig en plats på resan mot nya mål i en bransch som arbetar med högst aktuella samhällsfrågor inom miljö och hållbarhet. Du kommer ha två kollegor inom HR och IT och tillsammans utgör ni Ekonomi/HR/IT-avdelningen och rapporterar direkt till ekonomichefen.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer arbeta självständigt med all redovisning inom bolaget. Uppgifterna är varierande, de sträcker sig från enklare ekonomiuppgifter till att förbereda inför bokslut. Du är ett ekonomiskt stöd till våra avdelningar och jobbar för att fortsätta utveckla ekonomifunktionen. I rollen kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Upprätta månads- och årsbokslut
• Hantering av skatter och avgifter
• Månadsuppföljning mot budget
• Leda och genomföra arbetet kring aktiveringar och avskrivningar.
• Fakturering
• Kontoavstämningar, såsom bank, reskontror m.m.
• Övrigt bokslutsarbete/rapporteringsinformation
• Kontakt med revisorer och myndigheter (Skatteverket, Kronofogden m.m.)
Kompetenskrav
Förutom att du har ett genuint intresse för redovisningsfrågor och siffror söker vi dig som är trygg i din kompetens. Du tar dig an olika uppgifter på ett engagerat och prestigelöst sätt och du är mån om att driva dina arbetsuppgifter noggrant och strukturerat. Du har förmågan att lyfta blicken och även vara behjälplig i budget- och prognosuppföljningar. Rollen innebär många kontakter både inom och utanför organisationen och du är professionell i ditt bemötande både internt och externt.
För att vara aktuell för tjänsten har du:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut
• Erfarenhet av att hantera löpande bokföring i ett större bolag.
Därutöver ska du ha mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta i större affärssystem, meriterande med kunskaper i Visma. Du behöver kunna K3 väl.
Övrigt
Bolaget tar extern hjälp för lönehantering och tillämpar factoring.
Upplysningar
Anna Klason, HR-konsult : 036-17 19 55
Ida Thulin Prins, facklig representant för Vision: 036-17 19 11
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.