OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 440 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.
Välkommen till oss!
För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/
Cambrex Karlskoga är en del av Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat.
Till vår Ekonomiavdelning söker vi dig som är strukturerad och har sinne för siffror. Ekonomiavdelningens uppdrag är att säkerställa legala krav på rapportering och kontroll, leverera efterfrågad finansiell rapportering i tid och säkerställa den ekonomiska informationens tillförlitlighet. Vi ansvarar även för den ekonomiska planeringen i form av strategisk plan, budget och prognos. Avdelningen består idag av 8 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden är betalningsflöden både i SEK och i utländska valutor, avstämning och kontroll av leverantörsreskontra och kundreskontra samt redovisning och bokföring av likvidkonton. Du tar fram underlag för våra valutasäkringar samt har en daglig kontroll på vårt kassaflöde. Du blir dessutom ansvarig för våra kontakter med banker och försäkringsbolag. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta tullhantering, där det ingår att säkerställa fakturor från Tullverket, att koordinera och samla in underlag samt att delta i utveckling av företagets tullprocesser. Tillsammans med övriga på avdelningen kommer du även att arbeta med leverantörsfakturahantering, momsredovisning, bokslut, uppföljning och analyser.
Baserat på din kompetens och dina intressen kan så småningom ytterligare utmaningar inom andra av Ekonomiavdelningens ansvarsområden bli aktuella.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt en eftergymnasial utbildning inom redovisning/ekonomi samt arbetat några år inom redovisningsområdet.
Som person är du självgående och stresstålig. Vi tror dessutom att du är noggrann och har hög arbetskapacitet. I rollen som Redovisningsekonom har du många kontakter både inom företaget och gentemot övriga bolag i koncernen. Därför bör du vara kommunikativ. Vårt koncernspråk är engelska. För att lyckas i jobbet krävs även att du har lätt för att förstå och sätta dig in i komplexa flöden och sammanhang.
I tjänsten krävs det att du har god datorvana. Erfarenhet av Excel är ett krav och erfarenhet av SAP är meriterande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en tjänst med stort ansvar i en internationell miljö på ett expansivt företag. Du ges möjligheten att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och ingår i ett positivt och engagerat gäng med hög kompetens.
Ansökan
Vi påbörjar rekryteringsprocessen omgående och kommer att kalla till intervjuer under tiden annonsen ligger ute.
Har du frågor angående tjänsten, kontakta Ekonomichef Anna Wikström på telefonnummer 0586-78 30 24.
Fackliga kontaktpersoner
Judit Modin, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 30 73 eller Karoline Gran, Unionen, tfn 0586-78 30 53.
Kontaktinformation
Anna Wikström, Ekonomichef, 0586-78 30 24
Arbetsplats
Björkborns industriområde
691 85 Karlskoga
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nilsson
Mikael Pettersson
Karina Sick Larsson
Ingrid Hegbom Ekman
Eva Einebrant
Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg
Charotte Mejsjö
Charlotta Andersson Jensen
David Stenman