Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du vara med och utvecklas på ekonomifunktionen på ett av Sveriges största bolag? Trivs du i en roll med eget ansvar, högt tempo och att jobba i team? Är du positiv med stort engagemang samt har service i fokus? Då kan du vara den vi söker!

Till en av våra kunder söker vi en Redovisningsekonom på ett uppdrag på 6 månader inledningsvis via Unik Resurs.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Redovisningsekonom arbetar du i det operativa arbetet inom kundstöd, med bland annat inregistrering och förvaltning av verksamhetens alla kundavtal. Du arbetar med fakturering och administration av prisjusteringar. Du är delaktig i bokslutsarbetet och har ett fokus på olika utredningar. Du agerar support till verksamheten via mail, telefon och andra digitala kanaler. Du tar fram rapporter och statistik som önskas från verksamheten. Vidare deltar du i, samt arbetar aktivt för att driva förbättringsarbete inom processer, rutiner samt system inom ekonomifunktionen.

Din profil

Vi söker dig som har:

- En ekonomisk utbildning på högskolenivå (eller motsvarande eftergymnasial påbyggnadsutbildning ex KY utbildning).
- Erfarenhet av liknande redovisnings- och bokföringsarbete på större ekonomiavdelning.
- Grundläggande kunskap inom redovisning och bokföring samt kunskap om de rutiner och arbetsmoment som förekommer på en ekonomiavdelning.
- Kunskaper i Officepaketet samt olika ekonomisystem.
- Kunskap om lagar och regler som gäller inom redovisning.



Som person är du öppen och har en förmåga att skapa kontaktytor inom ditt arbete samt goda relationer med övriga kollegor i verksamheten. Du agerar med en stark kundorientering i ditt arbete, och du har förmågan att anpassa dig efter olika situationer som kan uppstå för att behålla en hög servicefunktion. Du är bra på att arbeta i team och att samarbeta med andra för att nå bästa, möjliga resultat vilket ställer krav på en god kommunikation samt att du har ett stort engagemang i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024