OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Brinner du för att arbeta med redovisning och den löpande bokföringen? Är du lösningsorienterad och har en god förmåga att göra ekonomiska analyser med Excel som arbetsverktyg? Nu söker vi en Redovisningsekonom som vill du vara en del av en internationell, framåtsträvande samt ständigt utvecklande organisation. Stämmer det här in på dig?
3 Step IT är ett IT-serviceföretag som erbjuder kunderna ett mer hållbart sätt att förvärva IT-utrustning, särskilt datorer och smartphones. Vår omfattande tjänst riktar sig till företag med stort IT-behov, som hjälper dem att hantera finansiering, användning och utbyte av IT-enheter på ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt. Vi säljer också ett stort antal begagnade IT-enheter. 3 Step IT Sweden AB är ett starkt växande företag som idag har 100 medarbetare på 5 olika orter. Vårt huvudkontor ligger i Linköping, vi har säljkontor i Stockholm och Göteborg samt produktionsanläggningar i Enköping och Klavreström. Eftersom vår verksamhet ständigt växer och utvecklas, så söker vi nu efter en ny medarbetare till vårt kontor i Linköping som vill vara med och bygga vidare på vår framgångshistoria.
Den här tillsättningen är en hyrrekrytering vilket innebär att du har ett konsultuppdrag via Unik Resurs i ca 6 månader med en ambition om att övergå i anställning hos kund efter avslutat uppdrag.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som redovisningsekonom är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Delaktig i bokslut.
- Ansvara för kundrelaterade arbetsuppgifter, som t ex att fakturera, boka inbetalningar, skicka påminnelser, skapa räntefakturor samt hantera ev inkasso.
- Att registrera och hantera kunder avseende elektronisk fakturering.
- Sammanställning och rapportering av moms.
- Ta fram underlag och rapportera till SCB, t ex Intrastat.
- Ansvara för bolagets mail gällande kund relaterade ekonomifrågor.
- Vara delaktig och backup för övriga funktioner inom ekonomi.
- Arbeta med att förbättra och effektivisera processer.
Din profil
Vi söker dig som:
- Har relevant utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
- Har några års arbetslivserfarenhet inom bokföring/redovisning.
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska (koncernspråket är engelska).
- Du har mycket goda kunskaper i Excel där du kan hantera data och göra analyser som underlag för olika rapporteringar.
- Du har god erfarenhet av att arbeta i affärs- och ekonomisystem.
- Det är meriterande om du har kunskap i Navision samt Palette.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84